تکرار ادعاهای ضدایرانی، ترفند نخ‌نمای پمپئو برای فرافکنی

تهران – ایرنا – وزیر امور خارجه آمریکا برای فرافکنی و منحرف کردن افکار عمومی جهان از شکست های اخیر واشنگتن در شورای امنیت، این روزها از توسل به هر کار و طرح هر ادعایی ابایی ندارد و این بار در یکی از تازه ترین ادعاهای بی اساس خود، روابط دوستانه ایران و ونزوئلا را به بحث نخ نما و شکست خورده تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گره زده است.

به گزارش ایرنا، مایک پمپئو که به همراه دونالد ترامپ و دولتش اخیرا در اقدامی مذبوحانه سعی داشتند نظر شورای امنیت سازمان ملل را برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران جلب کنند، حالا برخی اخبار رسانه ها درخصوص اظهار علاقمندی مقامات ونزوئلا برای خرید برخی تجهیزات دفاعی از ایران را بهانه قرار داده و در توئیتی مدعی شده است: جای تعجب نیست که دولت مادورو برای سلاح به ایران روی می آورد. دقیقاً به همین دلیل است که ما همه تحریم های سازمان ملل علیه ایران، از جمله تحریم تسلیحاتی را باز می گردانیم. ما به طور کامل این تحریم ها را اجرا خواهیم کرد.

چند روز پیش پس از آنکه کلمبیا مدعی شد که ونزوئلا در حال بررسی طرحی برای خرید سلاح از ایران است، «نیکولاس مادورو» در واکنش به این ادعا، آن را «ایده خوبی» دانست و گفت "چطور این ایده به ذهن خودم خطور نکرده بود؟! . رئیس جمهوری ونزوئلا از «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع این کشور خواست تا این ایده را دنبال کند و به شوخی به کابینه‌اش گفت تا این طرح را به عنوان یک راز نزد خود نگه دارند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلام ایران درباره ابراز علاقه‌مندی رئیس جمهور ونزوئلا برای خرید موشک از ایران گفته است: در این خصوص درخواستی دریافت نکرده ایم.

این سخنگو درباره مبادلات تجاری ایران و ونزوئلا نیزاظهار داشت: روابط ایران و ونزوئلا مبتنی بر منافع ایران و منافع دو کشور است و این روابط مربوط به هیچ کشوری نیست. این روابط طی سال‌های اخیر قوام یافته و به دلیل استقلال رای مورد هجمه آمریکا قرار گرفته است. 

واشنگتن که نتوانسته پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم های تسلحیاتی علیه ایران را به تصویب شورای امنیت برساند، حالا تقلا می کند تا به زعم خود ، با فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران، تحریم های سازمان ملل علیه ایران را دوباره بازگرداند.

اما اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته بار دیگر پذیرش نامه اخیر ایالات متحده مبنی بر ادعای آغاز روند بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت بر ایران را رد کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha