۵ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۲۳
کد خبر: 84017629
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراکز اقامتی خراسان رضوی رتبه سوم را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند

مشهد- ایرنا- نماینده دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: واحدهای اقامتی این استان پس از بیمارستان‌ها و مراکز خدمات بیمه‌ای رتبه سوم استان را در رعایت پروتکل های بهداشتی دارند.

مرتضی احتشام فر روز چهارشنبه در جلسه ستاد خدمات اجرایی سفر خراسان رضوی افزود: براساس ارزیابی صورت گرفته پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در بیمارستان ها ۹۸.۹ درصد، مراکز خدمات بیمه ای ۷۸ درصد و هتل‌ها و مراکز اقامتی ۷۷ درصد رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مراکز پلیس ۱۰+ به میزان ۴۹ درصد، رستوران ها ۷۴ درصد، دفاتر پیشخوان دولت ۵۷ درصد، پایانه‌های مسافربری درون شهری (مترو، تاکسی و اتوبوس) ۵۲ درصد، پایانه‌های مسافربری برون شهری ۶۵ درصد، داروخانه‌ها ۷۰ درصد، مطب‌ها ۵۱ درصد، پاساژها ۵۸ درصد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۷۱ درصد بوده است.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا گفت: گرچه هم اکنون این استان از نظر تعداد مبتلایان به کرونا در اوج نیست اما نباید از این نکته غافل شد که بیماری کووید ۱۹ پس از دو هفته از ابتلا بروز می‌یابد و دارای علامت می‌شود.
وی با بیان اینکه هنوز در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار داریم و در حال حاضر ۲۸۰ مبتلا به کرونا در این استان بستری هستند افزود: با انتشار ویروس بعد از سه هفته تا یک ماه آمارها اوج می‌گیرد.

دبیر کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان ‌رضوی نیز در این جلسه گفت: در چهار ماه ابتدای امسال ورودی مسافر به مشهد ۷۹ درصد و خروجی مسافر ۶۰ درصد کاهش یافت.

جواد وحدتی فرد افزود: در این مدت آمار ورود مسافر به استان ۸۳ درصد و خروج مسافر ۷۲ درصد کاهش داشت که آین آمارها نشان می‌دهد مردم با حساسیت بیشتر نسبت به کرونا سفر کرده‌اند و کمتر از حمل و نقل عمومی استفاده کرده‌اند.

دبیرکمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی نیز گفت: از مجموع ۲۴۱ هتل استان ۵۶ هتل با هشت درصد ظرفیت اشغال، از ۳۰۸ هتل‌آپارتمان استان ۷۷ مورد با ۹ درصد ظرفیت اشغال، از ۳۸۱ مهمانپذیر ۸۲ واحد با ۱۱ درصد ظرفیت اشغال، از ۳۸۰ خانه مسافر ۱۵۲ خانه مسافر با ۱۰ درصد ظرفیت اشغال و از ۱۰۳ واحد بومگردی ۶۲ واحد با پنج درصد ظرفیت اشغال فعالیت دارند.
یوسف بیدخوری افزود: حدود ۱۰۰ دفتر و شرکت خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی تعطیل شده است.
وی از دست رفتن سرمایه‌های انسانی صنعت گردشگری را خسارتی بزرگ عنوان کرد و ادامه داد: تعداد زیادی از کارکنان باتجربه تاسیسات گردشگری به ناچار به بخش‌های دیگر می‎روند و به مرور از دست دادن این سرمایه‌ها نگرانی‌هایی را برای صنعت گردشگری در پساکرونا به وجود می‌آورد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز گفت: خسارات حوزه گردشگری استان تاکنون ۲۱۴ میلیارد ریال برآورد شده‌ است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز با بیان این که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اقامتی استان رقم قابل قبولی است، گفت: تاکنون شکایت خاصی در خصوص مراکز اقامتی رسمی وجود نداشته است.
محمد صادق براتی افزود: ممنوعیت پذیرش زائر و مسافر در زائرسراهای دولتی استان وجود دارد و این مراکز حق پذیرش زائر و مسافر را ندارند و تاکنون این موضوع رعایت شده است.
وی ادامه داد: عمده آمار تردد به مشهد مربوط به داخل استان بوده و در چهار ماه اول امسال ۲۳ درصد از افراد غیر استانی به مشهد وارد شده‌اند.
جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای دوران پساکرونا گفت: تعطیلی روزهای پنجشنبه به ریاست جمهوری پیشنهاد شده و از طریق نهاد ریاست جمهوری و معاون اول در حال پیگیری است.
براتی افزود: گرچه این تعطیلی خسارت ناشی از کرونا را جبران نمی‌کند اما می‌تواند موجب رونق گرفتن سفر و گردشگری شود.
وی با بیان این که سند راهبردی توسعه گردشگری کشور در هیات دولت به تصویب رسیده است، ادامه داد: رویکرد این سند همان رویکرد استان خراسان رضوی است که اکنون اجرا می‌شود اما سند استانی آن باید تدوین شود.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به کاهش ورود زائران به مشهد گفت: شهرداری مشهد باید موارد ترافیکی و اصلاحات هندسی لازم را در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی انجام دهد و با بازنگری در طرح‌ها این تهدید را به فرصت تبدیل نموده و با اصلاحات گره‌های ترافیکی را بر طرف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha