خروج قم از وضعیت قرمز کرونایی بدون کمک مردم ممکن نیست

قم - ایرنا - معاون فنی مرکز بهداشت قم با اشاره به اجرای طرح غربالگری کرونا در این استان گفت: شهروندان قم باید در اجرای این طرح با کارشناسان همکاری لازم را داشته باشند، چرا که بدون همراهی مردم نمی توانیم از شرایط قرمز کرونایی خارج شویم.

به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی مرکز بهداشت قم، محمد جواد باقریان اظهار داشت: غربالگری بیماری کرونا در تمام گروه های سنی با هدف بیماریابی و ارجاع به موقع بیماران مشکوک و همچنین آموزش راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری از ٢٠ مرداد ماه آغاز شده و تا پوشش کامل کل مردم استان ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: در این مرحله همزمان با غربالگری بیماری کرونا، پیگیری مراقب‌های بهداشتی اولویت دار از جمله، واکسیناسیون، مراقبت مادر و کودک، سالمندان و بیماری های غیرواگیر انجام خواهد شد. غربالگری توسط کارشناسان بهداشتی در روزهای تعطیل نیز انجام خواهد شد.

معاون مرکز بهداشت قم با بیان اینکه غربالگری توسط کارشناسان بهداشتی در روزهای تعطیل نیز انجام خواهد شد، گفت: از همشهریان تقاضا داریم به تماس های سامانه ۴٠٣٠ و خطوط مرکز بهداشت در پایگاه ها و خانه های بهداشت پاسخگو باشند چرا که این اقدام زمینه خروج قم از وضعیت قرمز کرونایی را بیش از پیش فراهم می کند.

به دنبال افزایش تعداد بیماران، مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا در قم وضعیت این استان از نیمه مردادماه به حالت قرمز در آمده است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد،  ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha