۵۰ میلیارد ریال پروژه آب و فاضلاب کرمانشاه افتتاح و کلنگ‌زنی شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه، از کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از ۱۰ پروژه آب و فاضلاب استان با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات طرح‌های عمرانی به مناسبت هفته دولت خبر داد.

«علیرضا کاکاوند» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، محل اجرای این تعداد پروژه را شهرستان‌های صحنه، جوانرود، سنقر، دالاهو و کنگاور ذکر کرد و گفت: کلنگ زنی و آغاز عملیات پروژه‌های اصلاح خط انتقال آب دربند، شبکه جمع‌آوری فاضلاب و استانداردسازی انشعاب فاضلاب (پیمان۳) در شهرک امام رضا فاز یک، شهرک ستایش، شهرک ظفر، شهرک امام (ره)، مجتمع آبرسانی چقاگلان بخش مرکزی و مجتمع آبرسانی کلکان بخش دینور شهرستان صحنه در هفته دولت آغاز شد.

به گفته او، این تعداد پروژه پنج هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت شهری را تحت پوشش می‌برد.

وی با اشاره به اینکه پروژه لاقلعه بخش کلاشی جوانرود نیز یکی دیگر از این پروژه ها است، افزود: این پروژه شامل ایجاد مخزن، ایجاد ایستگاه پمپاژ، کنتورگذاری و شبکه بندی و ایجاد خط انتقال با چهار میلیارد ریال اعتبار که از محل اعتبارات ملی تأمین شده و ۲۰۰ نفر جمعیت روستایی را زیرپوشش آبرسانی قرار داده است.

کاکاوند در ادامه آغاز عملیات اجرایی احداث شبکه جمع آوری فاضلاب به روش پایپ جکینگ و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب و استانداردسازی انشعابات فاضلاب شهر سنقر را از دیگر پروژه ها اعلام کرد و گفت: این پروژه با مجموع اعتبار ۲۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح‌های عمرانی، هشت هزار نفر از جمعیت این شهر را بهره‌مند خواهد ساخت.

مدیرعامل آبفای کرمانشاه، همچنین آغاز پروژه بهسازی چشمه، لوله گذاری و احداث مخزن زرده بخش مرکزی شهرستان دالاهو با تحت پوشش بردن بیش از هزار و ۸۰ نفر جمعیت روستایی و اعتبار ۲ میلیارد ریال که از محل اعتبارات توازن استانی تأمین می شود و افتتاح پروژه پروژه بهسازی چشمه، لوله گذاری و احداث مخزن شویل صادق خان بخش گهواره شهرستان دالاهو را از دیگر پروژه ها برشمرد و افزود: اعتبار صرف شده برای پروژه شویل صادق خان چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که از محل اعتبارات توازن استانی تأمین شده و جمعیت روستایی بیش از ۱۲۰ نفر را زیرپوشش خدمات آبرسانی برده است.

او همچنین افتتاح مجتمع آب رسانی ۱۲ روستای شهرستان کنگاور با تحت پوشش قرار دادن روستاهای؛ زرده، حصار، رشتیان و هزارخانی دهستان فش را یکی دیگر از پروژه هایی ذکر کرد که بهره برداری از آن به مناسبت هفته دولت آغاز شد.

به گفته وی، این پروژه ۲۱۳ خانوار روستاهای با جمعیت بیش از ۷۳۰ نفر را با اعتبار بیش از سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال زیرپوشش خدمات آبرسانی برده است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۲۲۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.