عملیات اجرایی سه پروژه بزرگ آبرسانی در استان کرمانشاه آغاز شد

کرمانشاه- ایرنا- عملیات اجرایی سه پروژه بزرگ آبرسانی در شهرستان‌های کرمانشاه و سنقروکلیایی روز دوشنبه با حضور «منوچهر فخری» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها گفت: برای اجرای این پروژه‌ها در مجموع ۵۰ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زایی در قالب طرح بسیج آبرسانی اختصاص یافته است.

«علیرضا کاکاوند» در تشریح این پروژه‌ها افزود: آبرسانی به مجتمع «قلعه سلیمان خان» بخش کوزران کرمانشاه با اعتبار ۶ میلیارد تومان اجرا می‌شود و ۵۰۰ نفر از جمعیت پنج روستای این شهرستان را زیرپوشش قرار می دهد.

وی همچنین گفت: پروژه آبرسانی مجتمع روستایی امام علی (ع) بخش سرفیروزآباد کرمانشاه هم با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از اهالی ۱۸ روستای این شهرستان اجرایی می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: برای اجرای پروژه آبرسانی مجتمع روستایی «آگاه» سنقروکلیایی هم ۱۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و ۹۸۰ نفر از اهالی ۶ روستای این شهرستان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گفته کاکاوند برای اجرای این سه طرح آبرسانی در مجموع ۱۰۵ کیلومتر لوله‌گذاری، ۲۸ واحد مخزن بتنی و فلزی با ظرفیت یک هزار و ۱۱۰ مترمکعب و هفت ایستگاه پمپاژ احداث می شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل آب و فاضلاب استان، جانشین سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، مسوول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه، بخشدار کوزران و جمعی از ساکنان روستای «قیسوند» بخش کوزران هم در مراسم کلنگ زنی این طرح حضور داشتند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

این استان ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha