عملیات احداث مجتمع دامپروری ۶ هزار راسی ملایر آغاز شد

همدان- ایرنا- همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی مجتمع دامپروری ۶ هزار راسی با اعتبار ۳۲۷ میلیارد تومان در بخش جوکار شهرستان ملایر روز پنجشنبه با حضور استاندار همدان و مدیرعامل شرکت شستا آغاز شد.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات احداث مجتمع دامپروری ۶ هزار راسی ملایر اظهار داشت: این مجتمع دامپروری ۶ هزار راسی گاو شیری توسط شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر شستا با سرمایه‌گذاری ۳۲۷ میلیارد تومان در بخش جوکار واقع در اراضی روستای«کوسج‌خلیل» اجرا می‌شود.

قدرت الله ولدی افزود: ظرفیت تولید این مجتمع دامپروری ۳۶ هزار و ۵۰۰ تُن شیرخام و ۳۵۰ تُن گوشت در سال است که پس از تکمیل و بهره‌برداری برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح بزرگ اقتصادی در کمتر از یک‌سال بهره‌برداری می‌شود بیان کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع دامپروری ۶ هزار راسی و دیگر طرح‌های حوزه دامداری، ملایر به قطب دامپروری غرب کشور تبدیل می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر به مهیا بودن زمینه سرمایه‌گذاری در این شهرستان اشاره کرد و افزود: از هفته دولت و دهه فجر سال گذشته، در مجموع ۱۳۰ طرح عمرانی با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که این رقم امسال به بیش از ۲ برابر رسیده است.

ولدی گفت: طبق تدوین برنامه سه ساله و سند راهبردی توسعه و برنامه عملیاتی استان با برش شهرستان توسط استاندار همدان و با همت و همدلی مجموعه این شهرستان، رشد خوبی را در حوزه طرح‌های عمرانی و حجم سرمایه‌گذاری داشتیم و ملایر همواره ۴۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های طرح‌های استان را در هفته دولت و دهه فجر به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که هفته دولت امسال رقم سرمایه‌گذاری برای طرح‌های در دست اجرا و یا افتتاح شده در این شهرستان یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

معاون استاندار همدان گفت: بر اساس سند راهبردی توسعه و چشم‌انداز سه ساله، سالانه باید یک‌هزار و ۲۰۰ تا یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این شهرستان انجام شود که با اقدامات انجام شده این رقم تا پایان امسال به حدود سه هزار میلیارد تومان می‌رسد.

ولدی تاکید کرد: هماهنگی خوب مجموعه مدیران شهرستان، پیگیری نمایندگان مجلس و همراهی بخش خصوصی موجب شد تا این حجم از رشد سرمایه‌گذاری را در این شهرستان شاهد باشیم.

مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین اجتماعی شستا نیز بیان کرد: مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) اهتمام ویژه‌ای به توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار دارد که با این نگاه ویژه، با طرح‌های توسعه‌ای هلدینگ صنایع عمومی موافقت شد.

کوروش هاشمی افزود: گاوداری ۶ هزار راسی با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان که ۷۰ درصد آورده نقدی و ۳۰ درصد از محل منابع صندوق توسعه ملی است که از استاندار همدان درخواست داریم کمک کنند بتوانیم از این منابع استفاده کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha