۷ شهریور ۱۳۹۹، ۷:۲۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84019067
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کشاورزان خراسان شمالی ۱۳۰ هزار تن گندم تحویل سیلوها دادند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: کشاورزان این استان تاکنون ۱۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز خود را به سیلوها تحویل داده‌اند و سه هزار میلیارد ریال بهای محصول خود را دریافت کرده اند.

سیدجلال موسوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان گندم تحویلی ۳۰ هزار تن توسط سیلوی دولتی شهید سردار سلیمانی خریداری شده و مابقی نیز در دیگر مراکز فعال در شهرستان های آشخانه، اسفراین، شیروان، جاجرم و نیز مراکز مباشر تعاون روستایی در سطح استان تحویل شده است.

وی افزود: کشاورزانی که تا نیمه مردادماه به مراکز خرید فعال در سطح استان گندم تحویل داده اند وجوه خود را به طور کامل دریافت کرده اند.

موسوی اظهار داشت: هم اکنون سه مرکز فعال شامل مرکز خرید سیلوی دولتی شهید سردار سلیمانی بجنورد، کارخانه شریعت آشخانه و مرکز خرید باغلق در شهرستان راز و جرگلان آماده دریافت گندم از کشاورزان سطح استان است.

برآورد شده است امسال ۲۶۵ هزار تن گندم از کشتزارهای استان برداشت شود، همچنین پیش بینی شده بود که کشاورزان تا ۱۴۰ هزار تن گندم تحویل سیلوها بدهند.

پارسال ۱۶۱ هزار و ۳۴۷ تن گندم مازاد بر نیاز به صورت تضمینی از کشاورزان خراسان شمالی خریداری شده بود.

۹۸ هزار هکتار از دیمزارها و ۴۷ هزار هکتار از کشتزارهای آبی خراسان شمالی امسال زیر کشت گندم رفته بود.

میانگین عملکرد برداشت گندم در هر هکتار از اراضی دیم این استان هزار و ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم و در اراضی آبی سه هزار و ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم است.   

استان خراسان شمالی در تولید گندم دیم در کشور رتبه ۱۶ و گندم آبی رتبه ۱۸ را دارد.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفر ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha