۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85123305
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خرید گندم بذری در خراسان‌شمالی آغاز شد

۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹
کد خبر: 85123305
خرید گندم بذری در خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: خرید گندم بذری به قیمت مصوب ۱۰۵ هزار ریال و با احتساب ۱۰ هزار ریال به عنوان هدیه در مجموع به قیمت ۱۱۵ هزار ریال از کشاورزان استان آغاز شد.

احمد نامور روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خرید محصول گندم کاران استان تنها در سیلوی دولتی شهید سلیمانی در حال انجام است.

وی افزود: امسال قیمت خرید گندم مشخص و اعلام نشده است از این رو این محصول با قیمت سال گذشته از کشاورز تحویل گرفته می شود و مابه التفاوت آن با اعلام نرخ خرید جدید به حساب کشاورز واریز خواهد شد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی اضافه کرد: کشاورزان می توانند هر روز از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۶ گندم مازاد بر نیاز خود را به سیلوی دولتی شهید سلیمانی بجنورد تحویل دهند.

وی خاطرنشان کرد: میزان ذخیره سازی گندم در استان مناسب است و به لحاظ ذخیره گندم رتبه ۲۴ در بین استان های کشور را داریم و پیش بینی می شود امسال ۹۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تنُ گندم به دولت عرضه شود.

به گزارش ایرنا، سال زراعی جاری در سطح ۴۸ هزار هکتار زمین های آبی و ۹۵ هزار هکتار اراضی دیم گندم کشت شد و در سال زراعی گذشته ۱۹۲ هزار تن گندم از سطح کشتزارهای این استان تولید شد که نسبت به سال قبل تر از آن ۴۵ درصد افزایش یافت که گندمکاران این استان ۱۱۲ هزار تن محصول مازاد بر نیاز را به سیلوهای دولتی تحویل داده بودند.

اکنون هزار و ۳۱۱ واحد نانوایی در استان فعالیت دارند و سرانه مصرف آرد و نان در خراسان شمالی ۲ کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری است.

مردم این استان نان خورتر هستند. هر فرد در خراسان شمالی ماهانه ۹.۵ کیلوگرم آرد و نان مصرف می کند که این رقم در کشور ۷.۵ کیلوگرم است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است این استان دارای هشت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha