بیمه شدن ۴۸ هزار نفر از ابتدای شیوع کرونا

تهران - ایرنا - معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت از بیمه شدن ۴۸ هزار نفر روی تخت بیمارستان، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون خبر داد.

کوروش فرزین روز جمعه در گفت‌ وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره بیمه شدن افراد فاقد پوشش بیمه‌ای در دوران شیوع ویروس کرونا در کشور بیان کرد: بر اساس قانون، انجام ارزیابی وسع برای پوشش بیمه سلامت، بر عهده وزارت رفاه است و این موضوع در شرایط عادی حداقل یک ماه زمان نیاز دارد. پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و با توجه به این‌که مدت زمان بستری بیماران کرونایی بین ۶ تا ۱۴ روز و حتی کوتاه‌تر بود، تمهیداتی برای آن در نظر گرفتیم. زیرا برخی از این بیماران خودشان را از قبل بیمه نکرده بودند و باید شرایط خاص را در نظر می‌گرفتیم.

وی ادامه داد: در نتیجه با کمک وزارت رفاه، مدت زمان انجام ارزیابی وسع به یک روز کاهش پیدا کرد و شرایط خاص را در نظر گرفتیم. بنابراین هر فردی که بیمه نداشته باشد و بر اساس تشخیص انجام شده، مبتلا به کرونا باشد، روی تخت بیمارستان بیمه می‌شود.

معاون سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: بر این اساس، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون حدود ۴۸ هزار نفر بیمه شده‌اند.

فرزین بیان کرد: پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌های بیماران با تعرفه دولتی در بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه‌ها در بخش سرپایی بر عهده بیمه سلامت است.

به گزارش ایرنا، طاهر موهبتی سرپرست سازمان بیمه سلامت نیز پیش از این در همین رابطه گفته بود: با هماهنگی‌های انجام شده با وزارت رفاه و با هدف حمایت از بیماران کرونایی، زمان یک ماهه ارزیابی وسع برای این بیماران به ۲۴ ساعت کاهش پیدا کرد. بیماران کرونایی شامل ۱۰ روز دوره انتظار هم نمی‌شوند و به محض بستری برای آنها دفترچه بیمه سلامت صادر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha