۸ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۳۸
کد خبر: 84019997
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظلم‌ ستیزی, فلسفه اصلی قیام امام حسین (ع) است

۸ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۳۸
کد خبر: 84019997
ظلم‌ ستیزی, فلسفه اصلی قیام امام حسین (ع) است

یزد- ایرنا- رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: ظلم ستیزی، ایستادگی در مقابل دشمنان و امر به معروف و نهی از منکر فلسفه اصلی قیام حضرت امام حسین (ع) در سال ۶۱ هجری در کربلاست.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی جمعه شب در جمع عزاداران حسینی در یزد افزود: محرم فرصت مناسب تبیین ابعاد حادثه کربلا و اهداف قیام همیشه ماندگار خامس آل‌عبا (ع) است.

وی ادامه داد: حضرت سیدالشهدا (ع)، فرزندان و اصحاب ایشان فقط برای دفاع از حق و حقیقت و احیای دین همه سختی‌ها را در اوج مظلومیت به جان خریدند و به شهادت رسیدند.

مدرس حوزه اظهار کرد: داشتن بصیرت در برابر توطئه‌های دشمنان، مقاومت بر اصول و ارزش‌های دینی و انقلابی و حرکت در مسیر ولایت، ثمره برپایی مجالس امام‌حسین (ع) است.

نجم‌الهدی به توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان علیه انقلاب اسلامی و ادامه تحریم‌ها و تهدیدها اشاره کرد و یادآور شد: با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و پیروی از قیام شهدای کربلا می‌توان بر دشمنان پیروز شد.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران تداوم قیام و نهضت سرخ حسینی است و باید برای شناخت راه حقیقی و گذر از مشکلات همواره توسل و تمسک به ائمه طاهرین (ع) را سرمشق قرار داد.

در این مراسم با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برنامه مداحی و مرثیه‌خوانی اجرا شد.

مشابه این مراسم سوگواری در رثای شهدای مظلوم کربلا در اکثر مناطق استان با حضور مردم در فضای باز تکایا و حسینیه‌ها برگزار شد.          

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha