ابعاد زندگی سیاسی و اجتماعی امام سجاد (ع) تبیین شود

یزد- ایرنا- مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: نقش حضرت امام سجاد (ع) در حادثه کربلا بسیار اثربخش بود و باید ابعاد زندگی، شخصیت و سیره نورانی ایشان برای مردم تبیین شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام " سید جمال‌الدین نجم‌الهدی " روز پنجشنبه در جمع عزاداران حسینی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: حضرت امام زین العابدین (ع)، پاسدار وحی نبوی و شور حسینی است و باید ابعاد آن توسط نخبگان و فعالان فرهنگی تبیین شود.

وی با تسلیت محرم حسینی ادامه داد: نقش حضرت امام سجاد (ع) در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نقشی بی بدیل است و باید بیش از گذشته به آن پرداخته شود.

این مسئول بیان کرد: به رغم اهمیت تبیین شخصیت، سیره و زندگی سراسر درس آموز امام سجاد (ع) به خصوص در بعد عبادی و اهمیت آن هنوز جای کار فراوان وجود دارد که باید برای تحقق آن اقدام شود.

نجم‌الهدی در ادامه به فلسفه قیام حضرت امام حسین (ع) و حادثه کربلا و عاشورای ۶۱ هجری قمری اشاره کرد و تبیین جهادگونه آن را در کشور مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: شناخت درس‌ها و عبرت‌های عاشورا که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته مسئله مهم دیگری است که باید به آن پرداخته شود.

در این مراسم برنامه مداحی و عزاداری توسط ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) انجام شد.

مراسم خاص ۱۳ محرم فردا ( جمعه ) در ۲۰۰ نقطه استان یزد برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha