یزدی‌ها در عاشورای حسینی به سوگ نشستند

یزد- ایرنا- قشرهای مختلف مردم شهرها و روستاهای استان یزد روز یکشنبه همزمان با عاشورای حسینی با رعایت موارد و اصول بهداشت فردی و جمعی در آیین‌ عزاداری روز دهم ماه محرم حضور یافته و در مظلومیت شهدای کربلا به خصوص امام حسین (ع) به سوگ نشستند.

به گزارش ایرنا ، به خاطر شیوع ویروس کرونا مراسم عزاداری عاشورای امسال متفاوت تر از گذشته با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در حسینیه‌های استان در حال برگزاری است و تا شامگاه امروز ادامه دارد.

امسال برای پیشگیری از این ویروس هیچ برنامه جمعی در فضاهای مسقف به خصوص حرکت هیات‌های عزاداری، شبیه‌گردانی، نخل‌برداری و علم‌برداری وجود ندارد و تمامی برنامه‌ها با رعایت نکات بهداشتی انجام می‌شود.

استان یزد که از گذشته به حسینیه ایران و به تازگی به حسینیه جهان معروف شده است هر ساله در ماه‌های محرم و صفر در مصیبت اباعبدالحسین (ع) و اهل بیت پیامبر اکرم (ص) آیین‌های مختلفی برگزار می‌کند.

 همچنین بنا بر اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد  از ابتدای محرم تاکنون ۹۸ درصد هیات‌های مذهبی با احترام به مقررات ستاد مبارزه با کرونا نسبت به رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی عمل کرده اند و از رییسان هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی نیز خواسته شد به تعهد خود در همکاری با مسوولان عنایت ویژه داشته باشند.

استان یزد یک هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی دارد که تاکنون هزار تشکل مذهبی در سامانه بیرق مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی کشور نام‌نویسی کرده اند.

واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) به دلیل ماهیت اسلام‌خواهی، اصلاح‌طلبی و ظلم‌ستیزی‌اش همواره در طول تاریخ الهام‌بخش انقلابیون و حرکت‌های اصلاحی بوده و به همین دلیل هم در دوره‌های مختلف با برگزاری مراسم عزاداری برای این قیام، یاد سرو و سالار شهیدان زنده نگه داشته شده است.

حضرت امام حسین (ع) سومین پیشوای شیعیان در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمد و در عاشورای سال ۶۱ هجری در کربلا به شهادت رسید.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( شنبه) گفته بود که از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۳۷۱ هزار و ۸۱۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۱۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۲۱ هزار و ۳۵۹ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری  بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر هشتم شهریورماه ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۹۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد ۸۵۷ نفر بستری شدند.

معاون وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۳۱۹ هزار و ۸۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و همچنین سه هزار و  ۷۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در وضعیت شدید بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون سه میلیون و ۱۸۴ هزار و ۸۵۷ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: براساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارد.

به گفته وی  همچنین وضعیت در آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در حالت هشدار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha