امام جمعه یزد: شور و شعور حسینی در عزای سیدالشهداء به نمایش گذاشته شود

یزد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: همه فعالیت‌های مذهبی باید برای رضایت حق و اهل بیت(ع) باشد و شور حسینی در کنار شعور حسینی محقق شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از دفتر امام جمعه یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در نشست هم‌اندیشی شورای هیات مذهبی استان با اشاره به هدف اصلی در برگزار مراسم عزاداری و انجام کارها در راستای رضای خدا افزود: همه مجموعه‌ها باید برای بهتر برگزار شدن مراسم‌ها در ماه‌های محرم و صفر تلاش کنند و مداحان باید هدف خود از خواندن مرثیه خوانی را نگاه الهی گونه و در راستای تقویت دین و رضایت امام حسین (ع) بدانند.

وی افزود: اصل اعتقادی و کلی در این است که هیئت‌ها بدانند با چه نیتی تشکیل شدند، با چه نیتی سینه‌زنی می‌کنند، برای چه کسی کار می‌کنند و هدف هیئت‌ها و مردم از عزاداری امام حسین (ع) مشخص باشد.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه هدف بسیاری از افراد در برپایی مراسم‌ها و عزاداری‌ها مشخص نیست تصریح کرد: مستلزم این هستیم که همه فعالیت‌های مذهبی برای رضایت حق و رضایت اهل بیت (ع) باشد و شور حسینی در کنار شعور حسینی محقق شود.

ناصری خاطرنشان کرد: هدف جامعه اسلامی در برپایی مراسم عزاداری‌ها برای اهل بیت (ع) زنده نگهداشتن شعائر دینی و زنده نگهداشتن آرمان‌های امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است تا اینکه یاد و نام خداوند در اذهان فراموش نشود و زحمات پیامبر اکرم اسلام (ص) پاسداشته شود و اسلام در جامعه زنده بماند.

همچنین رئیس کمیته رسیدگی به امور مساجد یزد گفت: دشمن منتظر است که محرم و صفر شود و از حسینیه‌های ما فیلم بگیرد و حضرت امام(ره) فرمود ما هر چه داریم از محرم و صفر داریم بنابراین مهم‌ترین ظرفیت ما در این دو ماه و بهترین مکان حسینیه‌ها هستند و دشمنان نیز با تمام توان برای فیلم گرفتن و برداشت از حسینیه‌ها بودجه گذاشته است.

حجت‌الاسلام «علی گندمی» با اشاره به وجود عناصر مختلف در ارائه مداحی در هیأت‌ها اظهار کرد: مدیر هیأت باید انقلابی و امام حسینی باشد تا در سبک و محتوای نوحه‌خوانی مداح در آن هئیت ایراد و اختلالی وجود نداشته باشد.

وی وجود بانی و میزبان را از دیگر عناصر مهم در برگزاری مراسم عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: عنصر دیگر در مراسم هیأت، شاعران هستند و بیت به بیت و کلمه به کلمه شعر مهم است که باید دقت شود بنابراین شعر باید فاخر باشد و در ادامه آهنگ‌سازی درست توسط افراد ماهر انجام شود.

استان یزد بیش از ۱۵۰۰ هیات مذهبی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha