۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۷:۰۸
کد خبر: 84021269
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدرس حوزه: روح نهضت عاشورای حسینی بصیرت افزایی است

یزد - ایرنا- مدرس حوزه و مدیر داخلی موسسه تخصصی « امیر بیان» یزد گفت: روح حقیقی نهضت جاوید عاشورای حسینی ، بصیرت دینی و انقلابی و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین یکشنبه شب در جمع عزاداران حسینی در مهریز افزود: دشمن‌شناسی، ولایتمداری و تسلیم‌ناپدیزی در برابر استکبار و مخالفان اسلام ناب محمدی (ص) ثمره نهضت امام‌حسین (ع) است.

وی ادامه داد: برگزاری مجالس محرم فرصتی است تا مردم و جوانان بیش از گذشته با اهداف و سیره شهدای مظلوم کربلا به خصوص حضرت سیدالشهدا (ع) آشنا شوند و در مسیر  آنها قرار گیرند.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: هدف اصلی دشمنان در طول تاریخ تضعیف دین است و باید با فرهنگ عاشورا و درس‌های کربلا برای خنثی‌کردن آن اقدام صورت گیرد.

دادآفرین با بیان اینکه توطئه های فرهنگی دشمنان علیه دین و ارزش‌های اخلاقی و انسانی ادامه دارد : تصریح کرد: با تبیین درس‌ها و عبرت‌های عاشورا باید برای شکست اهداف آنها اقدام کرد.

وی بیان کرد: رمز و راز ماندگاری عاشورا و قیام اباعبدالله‌الحسین (ع) و شهدای دشت نینوا در سایه شناخت اهداف نهضت آن امام همام و تلاش برای رسیدن به آن است .

موسسه یادشده در مورد مسایل فرهنگی و ترویج ارزش های ناب محمدی(ص) فعالیت دارد.

در این مراسم برنامه مداحی و عزاداری در سوگ شهدای کربلا اجرا شد و مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) به دلیل ماهیت اسلام‌خواهی، اصلاح‌طلبی و ظلم‌ستیزی‌اش همواره در طول تاریخ الهام‌بخش انقلابیون و حرکت‌های اصلاحی بوده و به همین دلیل هم در دوره‌های مختلف با برگزاری مراسم عزاداری برای این قیام، یاد سرور و سالار شهیدان زنده نگه داشته شده است.

امام حسین (ع) سومین پیشوای شیعیان در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمد و در دهم  ماه محرم  سال ۶۱ هجری قمر در کربلا به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha