۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۵۸
کد خبر: 84022061
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست مقامات دیاله عراق از استان صلاح الدین برای مهار داعش

بغداد – ایرنا – مقامات استان دیاله در واکنش به حملات اخیر تروریست های داعش که گفته می شود از صلاح الدین وارد شده اند، از دستگاه های امنیتی این استان شمالی عراق، خواستند که فعالیت تروریست ها را مهار کنند.

به گزارش ایرنا، مدیر بخش «العظیم» هم مرز با استان صلاح الدین در ۶۰ کیلومتری شمال «بعقوبه» مرکز استان دیاله امروز دوشنبه در گفت وگو با تارنمای «شفق نیوز» عراق گفت که حدود ۱۵ تا ۲۰ روستا در حوزه استان صلاح الدین فاقد هرگونه حضور نیروهای امنیتی است.

«عبدالجبار العبیدی» افزوده است که این روستاها به مخفیگاه های امن برای تروریست ها تبدیل شده است و از آنجا حملات تروریستی خود را به مناطق مختلف استان دیاله به ویژه بخش العظیم، مدیریت می کنند.

به گفته وی، حد فاصل دو استان دیاله و صلاح الدین، رودخانه «العظیم» است که استان دیاله تمامی مرزهای خود را ایمن کرده و همه راه های نفوذ را بسته اما در طرف مقابل، تبدیل به مکانی برای عناصر تروریستی شده و سال ها است که مرتکب حملات تروریستی به روستاهای امن می شوند.

العبیدی خواستار مداخله مستقیم فرمانده نیروهای مسلح عراق (نخست وزیر) برای یافتن راه حلی به منظور تامین امنیت اهالی بخش العظیم در مقابل باندهای تروریستی و پاکسازی کل مناطق استان صلاح الدین از مخفیگاه های تروریست ها شده است.

پیش از این نیز برخی از فرماندهان الحشد الشعبی گفته بودند که منطقه موسوم به «حوضچه مطیبیجه» در شمال شهر سامرا واقع در استان صلاح الدین مهمترین مخفیگاه های تروریست ها است.

گروه تروریستی داعش جمعه گذشته (هفتم شهریور) در دیاله فرمانده توپخانه الحشد الشعبی این استان را به قتل رساندند و پیش از آن در ۳۰ مرداد گذشته به مرقد «ابراهیم بن مالک اشتر» در منطقه «دجیل» در جنوب سامرا حمله کردند که منجر به کشته شدن شش نفر و زخمی شدن هفت تن دیگر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha