۱۴ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84022696
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هفت تعاونی در استان سمنان افتتاح می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: هفت تعاونی در بخش‌های مختلف مانند مسکن، صنعت، خدمات، و آموزش، در شهرستان‌های استان در هفته تعاون امسال افتتاح می‌شود.

اسماعیل غنیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۴۰۲ فرصت شغلی برای جوانان با افتتاح هفت تعاونی در استان سمنان به مناسبت هفته تعاون ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۶۶ میلیارد ریال برای افتتاح هفت تعاونی در استان سمنان به مناسبت هفته تعاون هزینه صرف شد که از این میزان ۱۳۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از طریق پرداخت  تسهیلات کم بهره تامین شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بیان کرد: هفت تعاونی آماده افتتاح این استان در هفته تعاون مربوط به شهرستان‌های سمنان، شاهرود و گرمسار است.

وی تصریح کرد: برقراری عدالت اجتماعی، فقرزدایی ، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اشتغالزایی از جمله مزایای فعالیت اقتصادی در قالب  تعاون است.

وی یادآور شد: بخش تعاون از فرآیندهای تولید گرفته تا توزیع و مصرف، به سبب نظارت همگانی، فعالیت شفافی دارد که در بسترسازی برای جهش تولید و حمایت از مصرف کنندگان نقش آفرین است.

غنیان خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها با فعالیت شفاف در توزیع و مصرف می توانند اثربخشی مطلوبی در کاهش فاصله قیمت در محل تولید تا مصرف کننده داشته باشند و دست دلالان و واسطه ها را از بازار کوتاه کند تا با فعالیت‌های برنامه محور در حوزه تولید، بازاریابی و فروش، محصولات با قیمت عادلانه‌تری در اختیار مصرف کننده نهایی قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اظهار داشت:  باید با برنامه ریزی و کار ریشه ای فرهنگ تعاونی در نسل جدید، نهادینه شود و فعالیت اقتصادی در قالب تعاونی افزایش یابد.

با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی سهم ۲۵ درصد برای تعاونی‌ها در اقتصاد ایران پیش بینی شده است.

مطابق قانون اساسی فعالیت اقتصادی ایران متشکل از بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی است که در حال حاضر بیشترین فعالیت(حدود ۷۵ درصد) در اختیار بخش دولتی است و سهم بخش تعاون در برنامه توسعه ششم باید به ۲۵ درصد برسد که سهم کنونی با این عدد فاصله زیادی دارد.

سیزدهم شهریور در ایران روز تعاون نامگذاری شده و ۱۱ تا ۱۷ شهریور هفته تعاون است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha