۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۱۶
کد خبر: 84022699
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا در محیط‌های آبی تهران پایش می‌شود

۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۱۶
کد خبر: 84022699
کرونا در محیط‌های آبی تهران پایش می‌شود

تهران- ایرنا- معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران گفت: پایش کرونا در محیط‌های آبی مانند آب خام و تصفیه‌شده، فاضلاب خام شهری و پساب توسط آزمایشگاه مرجع آب‌وفاضلاب استان تهران در حال انجام است.

به گزارش ایرنا از شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران «محمدرضا کرمی‌نژاد» روز سه‌شنبه در این باره اظهار داشت: وجود ویروس کرونا در فاضلاب مناطق مسکونی، بیمارستان‌ها و مجتمع‌های پرجمعیت نشان می‌دهد که افراد مبتلا به این بیماری در آن محدوده حضور دارند.

وی گفت: با پایش و شناسایی بقایای کرونا در فاضلاب شهری، بر گردش این ویروس در جامعه نظارت می‌شود و این امر می‌تواند برای برنامه‌ریزان حوزه بهداشت و سلامت به عنوان نخستین مرحله برای مقابله با ویروس به کار رود.

به گفته «کرمی‌نژاد» شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران برای شناسایی کرونا در آب، فاضلاب خام و پساب در آزمایشگاه‌های مرجع آبفای استان تهران از آخرین استانداردهای سازمان جهانی بهداشت استفاده می‌کند؛ «این شرکت همچنین در انجام «آزمون مقایسه‌های بین‌آزمایشگاهی» برای پایش کرونا نیز با آبفای استان البرز همکاری دارد».

وی اضافه کرد: مقایسه‌های بین‌آزمایشگاهی، آزمون‌های انجام‌شده روی نمونه آزمون‌های یکسان یا مشابه، توسط دو یا چند آزمایشگاه است و این شانس را در اختیار آزمایشگاه‌ها قرار می‌دهد تا علاوه بر اعتباربخشی به نتایج آزمایشگاهی، سیستم آزمایشگاهی خود را پایش و خطاهای سیستماتیک را شناسایی و رفع کند.

وی ادامه داد: آب خروجی از تصفیه‌خانه‌ها، آب آشامیدنی شبکه توزیع و آب خام ورودی به تصفیه‌خانه‌های آب هم از همان ابتدای شیوع کرونا به منظور اطمینان از سلامت آن به طور مستمر پایش شده است.

بررسی وضعیت ویروس کرونا در شبکه‌ آب‌وفاضلاب برای سازمان‌های متولی مقابله یا کرونا می‌تواند از اهمیت ویژه برخوردار باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha