پیش‌نویس سند علم و فناوری کوانتوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد

تهران-ایرنا- قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیش نویس سند ملی برای توسعه علم و فناوری کوانتوم توسط دستگاه‌های مختلف به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، یکصد و سی و پنجمین جلسه ستاد شورای راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بعد از ظهر سه شنبه در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

منصور کبگانیان در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در این جلسه دو موضوع در دستور کار قرار گرفت؛ یکی از این موضوعات ارائه گزارشی از علم و فناوری کوانتوم بود که این موضوع یکی از حوزه ‎های به روز کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه مطالعات و تحقیقات خوبی اجرایی شده است، گفت: در این جلسه علاوه بر بررسی کاربردهای کوانتوام، ضرورت بررسی این موضوع مطرح شد.

به گفته قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، پیش نویس سند ملی برای توسعه این علم و فناوری توسط دستگاه‌های مختلف به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد که به طور رسمی در دستور کار قرار می دهیم.

وی تاکید کرد: این سند هنوز تبدیل به سند رسمی ملی نشده است و پیشنهاد شد سند توسعه فناوری‌های کوانتوام در دستور کار قرار گیرد.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور محور اصلی جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور را خروج نخبگان از کشور اعلام کرد و گفت: در این جلسه آماری در زمینه خروج نخبگان ارائه شد چرا که از سوی برخی رسانه‌ها آمارهای متناقضی در این زمینه منتشر شد.

کبگانیان خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع باقی مانده در این زمینه رصد میزان اجرایی سازی پیشرفت راهبردی امور نخبگانی است که با همکاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دست ارزیابی است و این موضوع در جلسات آتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha