بخش بین‌الملل کنگره امام سجاد(ع) در ۲۶ کشور در حال برگزاری است

بندرعباس- ایرنا- دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) گفت: ویژه برنامه‌های بخش بین‌الملل دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در بیش از ۲۶ کشور از پنج قاره جهان در حال برگزاری است.

علی علامه‌زاده سه‌شنبه شب در آیین افتتاحیه دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، با بیان اینکه امروز به برکت کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، هرمزگان را به نام این امام می شناسند، افزود: این حرکت از شهر بندرعباس کلید خورد و سپس شهرهای دیگر استان، در مرحله بعد استان های جنوبی و سپس اقصی نقاط کشور و امروز در بیش از ۲۶ کشور از انوار این رویداد معنوی برخوردار شدند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته اندیشمندان شیعه و اخل سنت و مسیحیت از کشورهای مختلف در کنگره سخنرانی می‌کردند اما امسال با توجه به شرایط کرونایی، سخنرانی ۵۰ اندیشمند داخلی و ۵۰ اندیشمند خارجی در رابطه با سیره امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه آماده شده که از فردا چهارشنبه در فضای مجازی منتشر می‌شود.

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) گفت از راه اندازی وب سایت کنگره به عنوان دیگر اقدام برشمرد و گفت: صبح امروز نیز ۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با همکاری دادگستری و ستاد دیه از زندان های استان هرمزگان آزاد شدند.

علامه زاده از اجرای طرح نذر امام سجاد(ع) با هدف دستگیری از نیازمندان، تربیت بیش از ۵۰ حافظ، ویژه برنامه در محضر صحیفه و نشست های علمی با موضوع صحیفه سجادیه به عنوان دیگر اقدامات نام برد و افزود: از ۱۲ تا ۲۵ محرم نیز ویژه برنامه هایی در سطح استان هرمزگان برگزار می‌شود.

۱۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان های هرمزگان آزاد شدند

مدیرعامل ستاد دیه استان هرمزگان نیز گفت: با آغاز به کار دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) و در راستای عمل به سیره سیدالساجدین، تعداد ۱۰زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان هرمزگان آزاد شدند.

احمد مرادی‌نژاد درحاشیه برگزاری آیین افتتاحیه دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس  بدهی این مددجویان ۶۰ میلیارد ریال است که با کمک خیران، تخفیف شاکیان و منابع استانی تامین شده است.

وی افزود: مبلغ تامین شده و پیگیری اعصار و تقسیط در محاکم قضایی استان بیش از ۵۷ میلیارد ریال و کمک نمایندگی ستاد دیه هرمزگان ۲۰۰ میلیون ریال است.

مدیرعامل ستاددیه هرمزگان ادامه داد: این افراد به علت ناتوانی در پرداخت مهریه ومحکومیت مالی در زندان بودند.

به گفته مرادی‌نژاد، افراد خیر می‌توانند کمک‌های نقدی را به شماره حساب ۰۱۰۶۱۱۰۰۳۱۰۰۷ و یا با شماره #۷۷۷۷۰۷۶۷۸۰ برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد واریز کنند.

سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از دیگر برنامه های آیین افتتاحیه کنگره دهم است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور دیگر سخنران این آیین است.

سخنرانی شیخ دکتر خالد عبدالوهاب ملا رئیس جماعت علمای عراق، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی نماینده مقام معظم رهبری و رئیس مرکز اسلامی انگلیس از دیگر بخش های این آیین است.

رونمایی از کتاب « شبی که T۲ معراج شد»(روایت خاطرات پاسدار شهید خلیل تختی نژاد، دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان) و مداحی کربلایی مجتبی عابدینی از مداحان اهل بیت(ع) بخش پایانی آیین افتتاحیه دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha