امام جمعه موقت تهران: چهره حماسی امام سجاد(ع) به جامعه معرفی شود

بندرعباس- ایرنا- امام جمعه موقت تهران گفت: باید اعتراف کنیم آنچنان که باید هنوز کتاب صحیفه سجادیه به نسل معرفی نشده و آنچه در مورد امام سجاد (ع) مطرح است اینکه چهره حماسی آن حضرت باید بیش از پیش به جامعه معرفی شود.

آیت‌الله سید احمد خاتمی سه‌شنبه شب در آیین افتتاح دهمین کنگره امام سجاد(ع) در بندرعباس اظهارداشت: معرفی رساله حقوق امام سجاد که ۵۱ حق را معرفی می‌کند باید در دستور کار قرار گیرد. این کتاب با حق الله شروع می‌شود و با حق‌الزحمه به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: همان اندازه که ما برای احیای قرآن تلاش داریم، باید برای معرفی عترت داشته باشیم.

عضو هیات رییس مجلس خبرگان اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی از راه‌های مختلف در سبب ضربه زدن به نظام اسامی هستند، لذا مبارزه فرهنگی که مقام معظم رهبری با تعابیر مختلف هشدار می‌دهد؛ چه باید کرد؟

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: یک راه آن همین اقدامی است که دست‌اندرکاران در این کنگره به دنبال آن هستند یعنی معرفی الگوهای صالح و سرمشق‌هایی که همراهی با آنان انسان را به ساحل نجات و سربلندی می‌رساند.

صحیفه سجادیه نیاز امروز بشر است

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز گفت: صحیفه سجادیه نیاز امروز بشر است و معتقدم یگانه راه نجات بشر امروز انس با اهل بیت(ع) است  که امام سجاد(ع) این نیاز را در قالب دعا، معارف ژرفی را برای ما روشن کرده است.

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی افزود: رابطه میان عقل و معنویت از اهمیت والایی برخوردار است و امام سجاد(ع) در اهمیت آن می‌فرماید اگر انسان دچار گمراهی عقل شود، معنویت‌اش فروکاسته می‌شود یعنی عقل و معنویت دو بال انسان هستند، زمانی که عقل الهی و نه عقل دکارتی در انسان بالا می‌رود شاهد بالا رفتن و ارتقای معنویت هم خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت در فرازی از دعای ۵۱ صحیفه می فرماید: « تَحْمَدُکَ نَفْسِی وَ لِسَانِی وَ عَقْلِی ، حَمْداً یَبْلُغُ الْوَفَاءَ وَ حَقِیقَةَ الشُّکْرِ ، حَمْداً یَکُونُ مَبْلَغَ رِضَاکَ عَنِّی ، فَنَجِّنِی مِنْ سُخْطِکَ» (ا جان و زبان و عقل من تو را می‌ستایند؛ ستایشی که بر عرصۀ کمال و حقیقت شکر برسد؛ ستایشی که در قلّۀ نهایت خشنودی تو از من باشد؛ پس مرا از خشمت نجات ده. )، اطاعت پرودگار انسان را سیراب می کند و از تحیر و سرگردانی نجات می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha