۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۱۷
کد خبر: 84023976
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش ملی معارف امام رضا(ع) و علوم روز در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: امروز ۱۲ شهریور برنامه‌های "همایش ملی معارف امام رضا(ع) و علوم روز" به میزبانی این دانشگاه با برپایی ویدیوکنفرانسی نخستین پیش‌نشست آن، در مشهد به صورت رسمی آغاز شد.

دکتر ابراهیم دانشی‌فر روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: حجت‌الاسلام محمدحسن مهدوی‌مهر رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، ناصر باهنر مدیر گروه ارتباطات و تبلیغ دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع)، سیدرضا مودب رییس دانشکده الهیات دانشگاه قم و سهیل اسعد دکترای تمدن اسلامی و مبلغ شاخص بین‌المللی از آرژانتین در نشست امروز این همایش سخنرانی کردند. 

وی ادامه داد: نخستین همایش ملی معارف امام رضا(ع) و علوم روز با هدف ترویج و تبیین معارف اهل بیت (ع) به ویژه اشاعه معارف عالم آل محمد(ص) حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) و تبیین ارتباط مسائل علمی و اجرایی جامعه با معارف آن امام همام و ارائه راهبردهای علمی دینی برپا شده است. 

معاون دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) گفت: "همایش ملی معارف امام رضا(ع) و علوم روز" هفت پیش‌نشست تخصصی دارد که با مشارکت و حضور نخبگان و پژوهشگران حوزوی، دانشگاهی و مدیران دستگاههای اجرایی برگزار می‌شوند. 

وی افزود: عنوانهای پیش‌نشستهای برنامه‌ریزی شده برای همایش در راستای مسائل و چالشهای مهم نهادهای علمی، فرهنگی و اقتصادی و به نحوی طراحی شده که بسیاری از پژوهشگران و علاقه‌مندان علمی از جمله در حوزه‌های مدیریت، علوم تربیتی، روانشناسی، علوم پزشکی و سلامت، علوم سیاسی، ارتباطات و علوم اقتصادی در آن نقش‌آفرینی دارند. 

دکتر دانشی‌فر عناوین چهار پیش‌نشست نخست را به ترتیب برگزاری "اصول بنیادین تبلیغ دین مبتنی بر سیره عملی امام رضا، مؤلفه‌های تمدنسازی در مکتب سیاسی امام رضا، بنیادهای سلامت و بهداشت در تعالیم امام رضا و راهبردهای قانونی حقوقی در بهره‌برداری منابع و بهره‌وری سرمایه‌های مادی و معنوی مبتنی بر تعالیم امام رضا(ع)" اعلام و بیان کرد: پیش‌نشستهای پنجم، ششم و هفتم کنفرانس ملی امام رضا(ع) هم با عناوین "بنیادهای اقتصاد و اشتغال در تعالیم امام رضا، راهبردهای تقویت و تعالی نهاد خانواده و نظام تربیت دینی در سیره امام رضا و راهبردهای مدیریت فردی و اجتماعی در تعالیم امام رضا (ع)" تا پایان امسال برگزار می‌شوند. 

وی گفت: این پیش‌نشستها هفته‌ای یکبار آن هم روزهای چهارشنبه هر هفته مقارن با روز زیارتی حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) برگزار می‌شوند.

دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، غیردولتی و وابسته به آستان قدس رضوی شش هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول تحصیل در چهار دانشکده فنی و مهندسی، علوم انسانی، هنر و معماری و مدیریت و حسابداری دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha