۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۰۰
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84024899
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک طرح برق‌رسانی در اردستان به بهره‌برداری رسید

۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۰۰
کد خبر: 84024899
یک طرح برق‌رسانی در اردستان به بهره‌برداری رسید

کاشان- ایرنا- طرح برق‌رسانی به یک واحد تولیدی در اردستان با اعتبار بیش از ۷۵ میلیارد ریال روز چهارشنبه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، طرح افتتاحی شامل احداث شبکه فشار متوسط به طول ۲۰ کیلومتر با هزینه بیش از ۵۰ میلیارد ریال و ۶ پست زمینی و پنج دستگاه ترانسفورماتور با اعتبار بیش از ۲۵ میلیارد ریال بود که برق‌رسانی به کارخانه کویر مقوای اردستان را تسهیل کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان در حاشیه آیین افتتاح این طرح گفت: طرح‌های خوبی به مناسبت هفته دولت در استان اصفهان که به پایداری شبکه کمک کند و همچنین توسعه شبکه بابت رساندن بار به مشترکین جدید را داشتیم و امروز موفق شدیم طرح برق رسانی با ۲۰ کیلومتر فیدر ۲۰ کیلو ولت و همچنین احداث ۲ ترانسفور ماتور در محل کارخانه را افتتاح کنیم.

حمید علاقه‌مندان افزود: در کنار طرح‌های توسعه و تبدیل سیم به کابل در سطح استان اصفهان، از ابتدای سال‌جاری توانستیم سامانه‌های هما و کنترل عملیات را ایجاد کنیم که موجب شده است، رفع اشکلات را با سرعت زیاد و به صورت متمرکز انجام دهیم.

وی با اشاره به شرایط مصرف برق تابستان امسال بیان کرد: برخی از شهرستان‌های استان اصفهان گرمسیر هستند و نیاز به صرفه‌جویی بیشتری دارند که شاهد بودیم تابستان امسال مردم و بخش‌های مختلف همکاری و همراهی خوبی داشته‌اند و از این رو مشوق‌هایی از مهرماه برای آنها ارایه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان اضافه کرد: ۱۳۰ مگاواتی صرفه‌جویی داشتیم که یک و نیم برابر بیشتر از سال گذشته بود و جا دارد از کشاورزان نیز قدردانی شود که توانستند بین ساعت ۱۲ تا ۱۶ همکاری خوبی داشتند و این امر در کنار کمک به پایداری شبکه موجب شد تا مابقی مصرف آنها نیز رایگان در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به مطالبه بیش از یک هزار میلیارد ریالی از بخش صنعت در شرایط کنونی، یادآور شد: یک میلیون و ۵۲۰ هزار مشترک در سطح استان اصفهان داریم که یک میلیون و ۳۵۰ هزار مورد خانگی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان نیز با اشاره به گستردگی این شهرستان گفت: منطقه با توجه به فاصله‌ای که بین نقاط مصرف و توزیع دارد، به لحاظ زیرساخت نیازمند سرمایه‌گذاری است و بر این اساس طرح‌های گوناگونی داریم؛ منجمله پست مهاباد را در چند سال گذشته به مدار آوردیم که تلاش داریم آن را به پست ثابت تبدیل و برق صنایع مختلف را تامین کنیم.

موسی رضایی افزود: خط اردستان به راوند کاشان را در چند سال گذشته احداث کردیم که پایداری پست ضعیف بود اما اکنون وضعیت خوبی از نظر پایداری شبکه داریم و تابستان را بدون خاموشی و مشکل پشت سر بگذاریم و امیدواریم با تداوم همراهی مسئولان سایر زیرساختهای مورد نیاز را هم تامین کنیم و با تشویق سرمایه‌گذاران برای حضور در اردستان، روز به روز به رونق و توسعه منطقه افزوده شود.

در مجموع ۱۰ طرح امور برق با اعتبار افزون بر ۳۳ میلیارد ریال شامل تبدیل شبکه‌های سیمی به کابل خودنگهدار با مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، توسعه فیدرهای ۲۰ کیلو ولت و قدرت مانور ۱۵ میلیارد ریال، ساخت شبکه فشار متوسط و نصب پست‌های هوایی با اعتبار یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال، بهینه‌سازی شبکه فشار ضعیف و روشنایی معابر به مبلغ ۳۳۰ میلیون ریال، احداث شبکه فشار ضعیف به مبلغ ۲۲۰ میلیون ریال، نصب سکشن لایزر و قدرت مانور به ارزش ۲ میلیارد ریال نیروگاه خورشیدی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به مناسبت گرامی‌داشت هفته دولت در اردستان به بهره‌برداری رسید.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha