دانش آموزان ایلام ۲ روز در هفته آموزش حضوری دارند

ایلام - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به اینکه بر اساس اعلام ستاد ملی و همچنین ستاد استانی کرونا وضعیت کنونی استان در شرایط زرد قرار دارد، گفت: بر این اساس دانش آموزان استان ۲ روز در هفته باید آموزش حضوری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، رضا زینی وند مقدم روز پنجشنبه در کارگروه رسانه ای کرونا افزود: با توجه به وضعیت زرد استان، با هماهنگی و مدیریت شورای مدرسه به ریاست مدیر مدرسه گروه بندی دانش آموزان انجام و ۲ روز در هفته آموزش حضوری برای هر گروه دانش آموز و یک تا ۲ روز نیز آموزش مجازی ارائه می شود.

وی در خصوص تهیه اقلام بهداشتی برای دانش آموزان گفت: برخی از مدارس از محل شهریه و منابعی که دارند و بعضی مدارس هم که منابعی ندارند سرانه ای به حسابشان واریز شده است و مدیران مواد ضد عفونی کننده و بهداشتی باید برای دانش آموزان تهیه کنند.

وی بیان ‌کرد: اگرچه مدیران مدارس به همه اولیا هم اطلاع رسانی کرده که دانش آموزان اقلام بهداشتی نظیر ماسک و اسپری ضد عفونی یا ژل ضدعفونی شخصی به همراه داشته باشند.

وی یادآور شد: این اداره کل تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا بوده و براساس مصوبه ستاد ملی کرونا ۱۵ شهریور به عنوان آغاز سال تحصیلی جدید اعلام شده است.

زینی وند اظهار کرد: به همان اندازه که سلامت و امنیت جانی دانش آموزان و معلمان مهم است به همان نسبت نیز تربیت و آموزش دانش آموزان نیز حائز اهمیت است.

وی گفت: اکنون در شرایط بحران هستیم و وارد زیست بوم جدید شده ایم که باید باهوشیاری و عقلانیت تمام، نظارت حداکثری ، مشارکت و تعامل و انعطاف حداکثری، همه ذینفعان تعلیم و تربیت بویژه اولیا دراین شرایط مبهم و متغیر وغیر قابل پیش بینی فعالانه عمل کنند.

به گفته وی، تعطیلی مدارس و دست روی دست گذاشتن به نوعی منفعل شدن دراین شرایط بوده که خسارات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

وی با ذکر اینکه تصمیم بازگشایی مدارس مصوبه ستاد ملی کرونا و مشورت با مسئولان بلند پایه کشور است، افزود: بازگشایی مدارس برای کل کشور با پیش بینی سه وضعیت سفید،زرد، قرمز طراحی و شیوه نامه باز گشایی مدارس براساس، پروتکلهای وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا تدوین وبه همه مدارس ارسال شده است.

۱۰۰ هزار دانش آموز ایلامی سال گذشته در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال داشتند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha