ایلام در هفته ای که گذشت؛ مصدومیت ۲۱۷ نفر در چرداول و آمادگی برای انتخابات مجلس

ایلام - ایرنا - انفجار کپسول گاز در روستای زنجیره علیا از توابع شهرستان چرداول در واپسین روز از هفته گذشته مهمترین رویداد خبری و حادثه ای استان ایلام است.

به گزارش ایرنا، ۲۱۷ نفر از ساکنان این روستای پرجمعیت به علت استشمام گازهای سمی حاصل از انفجار یا به دلیل نزدیکی به محل حادثه دچار  مصدومیت و مسمومیت شدند که تعدادی از این حادثه دیدگان توسط بالگرد به بیمارستان ها و مراکز درمانی ایلام و برخی نیز به بیمارستان سرابله مرکز شهرستان چرداول اعزام و بستری شدند.

در پی وقوع این انفجار به دستور استاندار ایلام ستاد بحران تشکیل شد تا هرچه زودتر هم علت و چگونگی دقیق وقوع حادثه مشخص و هم به وضعیت حادثه دیدگان رسیدگی شود.

چگونگی بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه در ایام انتشار کرونا از دیگر مباحث مهم هفته گذشته بود که مقرر شد مدارس مناطق قرمز به صورت مجازی و سایر نقاط هم ۲ روز در هفته حضوری برگزار شود.

برگزاری عزادای تاسوعا و عاشورا با رعایت تمام نکات بهداشتی و اجتماعی در مصلای شهر ایلام و سایر نقاط استان از جمله رویدادهای مهم استان بود که با حضور مردم و مسوولان اجرا شد.

میزبانی استان ایلام از معاونان وزرای کشور و صنعت، معدن و تجارت و بازدید این مسوولان از برخی طرح های در دست اجرای استان، آمادگی حوزه انتخابیه جنوب برای برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و هشدار مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص افزایش میزان ابتلا و بستری بیماران کرونایی در هفته گذشته است.

انفجار کپسول شیمیایی در چرداول ۱۰۰ نفر را راهی بیمارستان کرد

انفجار ناشی از یک کپسول شیمیایی در روستای زنجیره علیا از توابع شهرستان چرداول موجب مسمومیت بیش از ۱۰۰ نفر شد که بلافاصله به بیمارستان انتقال یافتند.

فرماندار چرداول روز جمعه در خصوص این حادثه به خبرنگار ایرنا گفت: حادثه انفجار ظهر امروز در روستای زنجیره علیا از توابع این شهرستان ناشی از بی احتیاطی و سهل انگاری راننده تریلر حمل کننده کپسول بوده که خوشبختانه تاکنون هیچ گونه تلفات جانی گزارش نشده است.

مصدومان حادثه انفجار چرداول ایلام به ۲۱۷ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از مصدومیت ۲۱۷ نفر در اثر حادثه انفجار گاز کلر در روستای زنجیره علیا از توابع شهرستان چرداول این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: پس از وقوع حادثه انفجار گاز کلر در این روستا، توسط بالگرد اورژانس هوایی و آمبولانس‌های فوریت‌ پزشکی ۹۱ نفر از مصدومان به بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام اعزام و بستری شدند.

وی افزود: همچنین ۱۵ نفر از مصدومان در بیمارستان امام علی(ع) سرابله مراحل درمان آنان در حال طی شدن است.

علت حادثه انفجار روستای زنجیره چرداول در دست بررسی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: موارد فنی و دلایل ایجاد انفجار کپسول در روستای زنجیره چرداول توسط کارشناسان در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری شامگاه جمعه در نشست ستاد بحران استان ایلام در چرداول اظهار کرد: حادثه انفجار ظهر امروز در روستای زنجیره علیا شهرستان چرداول ناشی از توقف تریلر حامل کپسول‌های گاز کلر در این روستا بود.

وی افزود: در این حادثه تنها یکی از این کپسول‌ها منفجر شد که بلافاصله مراحل ایمن‌سازی کپسول‌های دیگر توسط کارشناسان مرتبط در دست بررسی قرار گرفت.

استاندار ایلام دستور رسیدگی فوری به حادثه دیدگان چرداول را صادر کرد

استاندار ایلام دستور رسیدگی فوری به حادثه دیدگان مسمومیت گاز کلر روستای زنجیره علیا در شهرستان چرداول را صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، در پی حادثه انفجار گاز کلر در زنجیره علیا که منجر به مسموم شدن تعدادی از اهالی مردم روستا شد، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام ضمن دستورات لازم به ستاد مدیریت بحران استان و دستگاه های امداد رسان، معاونان سیاسی امنیتی، عمرانی و اقتصادی را مامور حضور در محل و پیگیری حادثه دیدگان کرد.

عملیات امداد هوایی انتقال مصدومان انفجار چرداول در ایلام پایان یافت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: عملیات امداد هوایی به منظور انتقال مصدومان انفجار کپسول گاز در روستای زنجیره علیا از توابع شهرستان چرداول لحظاتی قبل پایان یافت.

علی اصغر علی اکبری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از دریافت گزارش این حادثه در خصوص مسومیت اهالی این روستا با مشارکت سایر دستگاه های امدادی پنج گروه امدادی به همراه بالگرد به منطقه اعزام شدند.

وضعیت مدارس ایلام به شرایط کرونا بستگی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریورماه گفت: شیوه آموزش و حضور دانش‌آموزان در مدارس برای سال تحصیلی جدید بستگی به وضعیت کرونا دارد.

رضا زینی‌وندمقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه به دلیل شرایط خاص ناشی از کرونا آغاز سال تحصیلی امسال نیمه شهریورماه خواهد بود به همین منظور نحوه آموزش دانش‌آموزان نیز بستگی به وضعیت کرونای مناطق مختلف استان دارد.

وی ادامه داد: در این زمینه آموزش دانش‌آموزان در مناطق سفید به صورت حضوری، مناطق زرد به صورت شیفت‌بندی و در مناطق قرمز نیز بصورت مجازی خواهد بود.

مدارس ۲ شهرستان ایلام هفته اول سال تحصیلی تعطیل است

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: مدارس شهرستان های ایوان و دره شهر به دلیل وضعیت قرمز کرونا هفته اول بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید تعطیل هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محسن کلانتری روز جمعه در کارگروه مجازی کرونا افزود: آموزش مدارس این مناطق بصورت مجازی و بدون حضور دانش آموزان خواهد بود.

دانش آموزان ایلام ۲ روز در هفته آموزش حضوری دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به اینکه بر اساس اعلام ستاد ملی و همچنین ستاد استانی کرونا وضعیت کنونی استان در شرایط زرد قرار دارد، گفت: بر این اساس دانش آموزان استان ۲ روز در هفته باید آموزش حضوری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، رضا زینی وند مقدم روز پنجشنبه در کارگروه رسانه ای کرونا افزود: با توجه به وضعیت زرد استان، با هماهنگی و مدیریت شورای مدرسه به ریاست مدیر مدرسه گروه بندی دانش آموزان انجام و ۲ روز در هفته آموزش حضوری برای هر گروه دانش آموز و یک تا ۲ روز نیز آموزش مجازی ارائه می شود.

مدارس مناطق قرمز ایلام بصورت مجازی فعالیت دارند

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: فعالیت آموزشی مدارس مناطقی از این استان که در وضعیت قرمز قرار دارند، مجازی خواهد بود و فعالیت حضوری ندارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محسن کلانتری شامگاه پنجشنبه در کارگروه رسانه ای کرونا افزود: تنها آیین بازگشایی مدارس در روز ۱۵ شهریورماه بصورت حضوری بوده و روزهای بعد آموزش دانش آموزان بر اساس شرایط هر منطقه از نظر کرونا انجام می شود.

نماز ظهر عاشورا در ایلام اقامه شد

 نماز ظهر عاشورا به امامت حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و با حضور عزاداران حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مصلای شهر ایلام اقامه شد.

به گزارش ایرنا، نماز ظهر عاشورا همزمان با سراسر کشور بر اساس سنتی دیرینه به یاد آخرین نماز اباعبدالله الحسین(ع) در دشت نینوا اقامه شد.

همچنین عزاداران ضمن قرائت زیارت عاشورا، در رثای شهادت مظلومانه سید و سالار شهیدان عالم حضرت سیدالشهدا(ع) و اصحابش سوگواری کردند.

ندای لبیک یا حسین(ع) در ایلام طنین انداز شد

همزمان با شب عاشورای حسینی و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و همنوا با سایر هموطنان کشور، مردم جای جای ایلام شامگاه شنبه ندای حماسی و نجات بخش " لبیک یا حسین (ع) " را در آسمان این استان طنین انداز کردند.

به گزارش ایرنا، این آیین همزمان با سراسر کشور لحظاتی قبل راس ساعت ٢١ بر بام منازل، ماذنه مساجد ، تکایا و مصلی های سطح استان ایلام برگزار شد.

در این آیین شمار زیادی از مردم ولایت مدار و عاشورایی استان ایلام با شرکت در این آیین معنوی عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان(ع) ابراز کردند.

معاون بهداشتی ایلام: روند ابتلا و بستری کرونا در حال افزایش است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طی ۲ روز گذشته دوباره میزان ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا در این استان با شیب ملایم در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز جمعه در کارگروه رسانه ای کرونا افزود: در این زمینه نزدیک به ۵۰ درصد مبتلایان مربوط به شهرستان ایلام به عنوان بخش اصلی جمعیت استان است.

وی همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس و نگرانی والدین در این زمینه، تاکید کرد: نگرانی والدین تا حدودی طبیعی است چرا که کرونا بسیار سرکش تر از آن چیزی است که عموم مردم در مورد آن فکر می کنند.

۲ شهرستان ایلام در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده ۲ شهرستان دره شهر و ایوان این استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز پنجشنبه در کارگروه رسانه‌ای کرونا افزود: وضعیت شهرستان های ایلام، دهلران، آبدانان و مهران نیز در موقعیت  نارنجی قرار دارد.

وی ادامه داد: وضعیت مابقی شهرستان های استان نیز در موقعیت زرد و سفید قرار دارد.

وی یادآور شد: شهرستان های چرداول و سیروان زرد و هلیلان و ملکشاهی سفید هستند. 

تخت های جایگزین برای بیماران کرونای ایلام در نظر گرفته شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تخت های بیمارستانی شهید مصطفی خمینی(ره) کماکان به بیماران کرونا اختصاص دارد و در صورت کمبود تخت بخشی از بیمارستان های دیگر بصورت جایگزین برای این گروه در نظر گرفته شده است.

دکتر محمد کریمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مقطعی بصورت همزمان ۱۷۵ بیمار کرونا در استان بستری بود که در آن زمانی هم نیز با کمبود تخت بیمارستانی مواجه نشدیم.

وی افزود: برای افرادی که به کرونا مبتلا شده و دارای مکانی برای قرنطینه شدن نیستند، طی هماهنگی با سپاه و بسیج استان مقرر شد در آینده نزدیک برای این افراد مکان مناسب فراهم شود.

فرماندار: حوزه انتخابیه دهلران مهیای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس است

فرماندار و رئیس حوزه انتخابیه دهلران گفت: همه تمهیدات لازام برای برگزاری انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا، مجید عسگری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه به مرحله دوم کشیده شده است، افزود: ۲۰۷ شعبه شامل ۱۴۱ شعبه ثابت شهری و روستایی و ۶۶ شعبه سیار شهری و روستایی در چهار شهرستان دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره و بخش ها مستقر خواهند شد.

معاون وزیر کشور: ایلام، الگوی یک استان موفق در شرایط سخت است

معاون امور عمرانی وزیر کشور ایلام را استانی توصیف کرد که با وجود شرایط سخت ناشی از تحریم ها و کاهش درآمدهای دولت توانسته است گام های بلندی را برای توسعه بردارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، مهدی جمالی نژاد شامگاه پنجشنبه در دیدار با استاندار ایلام، ضمن قدردانی  از مجموعه‌ تلاش ها و اقدامات مثبت انجام شده در استان در شرایط سخت مالی کشور، گفت: به واقع استان ایلام نمونه یک استان موفق در شرایط سخت است.

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه های عمرانی ایلام

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور عصر پنجشنبه ۱۳ شهریورماه از برخی پروژه های عمرانی شهر ایلام و بخش سیوان بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، معاون عمرانی استاندار ایلام در جریان بازدید مهدی جمالی نژاد از این پروژه ها اظهار داشت: ۲۳۳ پروژه در جریان هفته دولت در استان ایلام به بهره برداری رسید.

احمد کرمی افزود: سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه ها هزینه شده است.

پنج هزار تقاضای فناورانه تجاری، صنعتی و معدنی در سامانه «تاپ» ثبت شد

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت از ثبت نام ۱۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی در سامانه تاپ خبر داد و گفت: تاکنون پنج هزار پروژه تقاضای فناورانه برای واحدهای تجاری، صنعتی و معدنی ثبت شده است.

دکتر برات قبادیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ایلام اظهار داشت: سامانه «تاپ» در راستای طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار ایجاد شده است تا صنعت چالش‌های خود را در این سامانه مطرح کرده و دانشگاه در قالب رساله‌ها و تزهای دانشگاهی در مورد این چالش‌ها تحقیق خواهد کرد و راه حل‌های فناورانه برای چالش‌های صنعت ارائه می‌کند.

معاون وزیر صنعت: ۶۶ هزار بنگاه اقتصادی در کشور فعال است

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت، از فعال بودن ۶۶ هزار بنگاه فعال اقتصادی در کشور خبر داد و گفت: این بنگاه ها می توانند مشکلات و مسایل خود را در سامانه تاپ جهت بررسی و تحلیل توسط نخبگان ثبت کنند.

دکتر برات قبادیان روز چهارشنبه در نشست مشترک اقتصاد مقاومتی، تسهیل و رفع موانع تولید و اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام اظهار داشت: یکی از مشکلات و ایرادهایی که به طور عمده و در بخش‌های مختلفی از کشور از جمله اقتصاد، اجتماع، مدیریت و مواردی از این قبیل وجود دارد، فقدان نگاه و عملکرد علمی در کشور است.

پدافند هوایی هرگونه تحرک دشمن را رصد می کند

فرمانده منطقه پدافند هوایی غرب کشور گفت: پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشرافیت کامل هرگونه حرکت هوایی دشمن را برای تامین امنیت آسمان کشور رصد می کند.

به گزارش ایرنا، امیر محمدرضا صادقی زاد روز چهارشنبه در آئین معارفه فرمانده جدید پدافند هوایی شهید ملکی شهرستان آبدانان اظهار داشت: براساس تدابیر هوشمندانه فرماندهی معظم کل قوا و تکیه بر دانش علمی و عملیاتی کارکنان و افسران متخصص و متعهد نیروی پدافند هوایی، توان پژوهشی و قدرت عملیاتی پدافند هوایی بحدی رسیده است که هیچ پرنده ای از دشمنان ایران اسلامی جرعت تعدی و تجاوز به مرزهای هوایی کشور را ندارد.

اقتصاد و دانشگاه در تحقق اشتغال پایدار به هم وابسته هستند

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) با تاکید بر اینکه اقتصاد و دانشگاه در تحقق اشتغال پایدار به هم وابسته هستند، گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت صنعت و دانشگاه ها می‌توان زمینه اشتغال پایدار را فراهم و از بیکاری رو به رشد جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، برات قبادیان روز سه شنبه در دیدار با استاندار ایلام اظهار داشت: توسعه صنعت کار دانشگاه است و حوزه صنعت به این مرحله رسیده که به صورت سنتی قادر به ادامه فعالیت نیست، استفاده از ماشین آلات فرسوده، نیروی انسانی متخصص و بازدهی پایین نشان می دهد که صنعت باید از پیشرفت های علمی استفاده کند چرا که اگر خود را با این روند تطبیق نداده و پیش نرویم صنعت لطمه خواهد خورد.

استاندار: ۲۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه در ایلام آماده افتتاح است

استاندار ایلام از آماده بودن چندین پروژه بزرگ صنعتی و تولیدی در این استان برای افتتاح خبر داد و گفت: ارزش سرمایه گذاری صورت گرفته برای این پروژه ها افزون بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در دیدار معاون‌ پژوهشی و آموزشی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: فعالیت های گسترده ای در سال های اخیر برای رشد حوزه صنعت با هدف رونق اشتغالزایی شروع شده که در صورت بهره برداری نهایی می تواند تحول بزرگی در این حوزه ایجاد کند.

استاندار ایلام: کرونا خللی در پروژه های اربعین ایجاد نکرده است

استاندار ایلام تاکید کرد: پروژه های مرتبط با اربعین حسینی در این استان با وجود شیوع کرونا دچار اختلال نشده است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه پنجشنبه در دیدار با مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار داشت: اگر چه امروز همه چیز تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است اما ما بیکار ننشسته ایم بلکه باقدرت کار زیرساخت ها را پیش برده ایم.

۳۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت آزادراه پل زال - چیلات پیش‌بینی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۳۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای آزادراه پل زال به مرز چیلات که استان ایلام را به جاده ارتباطی بصره - نجف در کشور عراق متصل می کند، پیش بینی شده است.

احمد کرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان ایلام از طریق ۲ پروژه تهران - کربلا و تهران - نجف به کشور عراق متصل می شود که در مسیر تهران به کربلا پروژه کرمانشاه - حمیل - مهران - زرباطیه در حال اجراست.

روزنامه‌نگار و هنرمند پیشکسوت تئاتر استانی درگذشت

علی باسره که حدود ۶۰ سال داشت شب گذشته پس از یک دوره مبارزه با سرطان در ایلام درگذشت.

علی باسره خرمشهری و اصالتا ایلامی بود و از سال ۱۳۴۷ فعالیت‌هایی تئاتر خود را در گروه تئاتر خانه جوانان خرمشهر شروع کرد. وی قرار است در قطعه هنرمندان ایلام به خاک سپرده شود.

نمایشنامه شهر قصه به کارگردانی شادروان قاسم غریفی بهمراه برخی هنرمندان بنام کشور از جمله جواد زیتونی، از جمله کار های نمایشی باسره بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha