چهار تعاونی توسعه و عمران در خراسان شمالی تشکیل شد

بجنورد-ایرنا- معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار داشت: امسال چهار شرکت توسعه و عمران در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان و جاجرم با سه هزار و ۲۷۴ نفر عضو تشکیل شده است.

سعید ملایی روزسهشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت های توسعه و عمران با جذب دست کم نیم درصد از جمعیت شهرستان، می توانند فعالیت خود را آغاز کنند، تشکیل و فعالیت این شرکت ها گامی است تا سود ناشی از فعالیت های اقتصادی نصیب مردم شود.  

وی افزود: خوشبختانه استاندار خراسان شمالی هم نگاه ویژه ای به این تعاونی ها دارد و تاکید بر این است که کارها و حرکت برای توسعه، با رویکرد انجام دسته جمعی کارها باشد.  

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: اکنون برخی خدمات شهری همچون زباله برداری، رفت و روب، خدمات فضای سبز، از شهرداری ها به شرکت های توسعه و عمران واگذار شده است.   

به گفته وی، سرمایه اولیه شرکت های توسعه و عمران استان بیش از ۶۱۸ میلیارد ریال  و با تشکیل این شرکت ها تاکنون برای ۱۶۰ نفر اشتغالزایی شده است.  

ملایی با اشاره به پیگیری ها برای تشکیل شرکت توسعه و عمران در شهرستان اسفراین اظهار داشت: در این زمینه،  موافقت نامه صادر و عضو گیری انجام شده اما هنوز ثبت، انجام نشده است.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تمام شهروندان و مردم شهرستان می توانند در این شرکت ها عضو شوند افزود: تلاش داریم تا در هر شهرستان، یک شرکت تعاونی توسعه و عمران تشکیل شود.

بر اساس این گزارش،  شرکت تعاونی توسعه و عمران با رویکرد سرعت دادن به رشد و توسعه شهرها و روستاها تشکیل می شود و با هدایت سرمایه ها به تولید و توسعه اقتصاد می توان شاهد رونق اقتصاد بود.  

این شرکت ها می توانند در انجام تمام فعالیت های عمرانی در شهرها و روستاها ورود پیدا کرده و با تملک زمین های بافت فرسوده شهری و روستایی، با استفاده از قوانین، به احیا و نوسازی این بافت ها سرعت دهند.

در خراسان شمالی ظرفیت های زیادی برای توسعه کشت گیاهان دارویی وجود دارد و توسعه کشت گیاهان دارویی، یکی دیگر از ظرفیت ها و فرصت ها برای سرمایه گذاری این شرکت ها است.   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha