وسعت اراضی صنعتی واگذار شده خراسان شمالی ۲ برابر شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: مساحت اراضی واگذار شده صنعتی در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان تا پایان مرداد ماه امسال نسبت به مجموع پارسال ۲ برابر شد.

سیاوش وحدت روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد قراردادهای واگذاری زمین صنعتی به متقاضیان در شهرک ها و نواحی صنعتی ۸۷ قرارداد رسید و بر این اساس ۳۴ هکتار زمین واگذار شد.  

وی افزود: این در حالی است که در مجموع سال گذشته، مجموع قراردادهای واگذاری زمین ۶۲ مورد به مساحت ۱۷ هکتار بود.

وی گفت: در منطقه ویژه اقتصادی نیز ۱۰ قرارداد واگذاری منعقد شده است.

وحدت با بیان این که هر گونه خرید و فروش اراضی صنعتی باید با مجوز این شرکت باشد از ممنوعیت خرید و فروش اراضی صنعتی به صورت قولنامه ای و یا از طریق سایت های اینترنتی خبرداد.

وی اظهار داشت: اراضی صنعتی را می توان پس از پیشرفت ۴۰درصدی ساخت و سازها در زمین واگذار شده و با رعایت شرایطی مانند هم خوانی داشتن زون ها و با اعلام به شرکت شهرک ها و اخذ موافقت و مجوز فروخت و در غیر این صورت غیر قانونی است و به تشکیل پرونده منجر می شود.

وی گفت: به عنوان مثال اگر فردی برای ساخت بلوک مجوز دریافت کرده است نمی تواند زمین صنعتی خود را برای تولید مواد غذایی واگذار کند و یا همانند آن و در هر حال هر نوع خرید و فروش بدون مجوز از شرکت شهرک های صنعتی ممنوع است و به تشکیل پرونده منجر خواهد شد.

۲۷۸ واحد صنعتی در ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی فعالیت می کنند.

مجموع سرمایه‌گذاری در این واحدها ۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال و آمار اشتغال زایی آنها نیز چهار هزار و ۳۸۵ نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha