۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84025877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لبنان مرزهای زمینی خود با سوریه را بازگشایی می‌کند

تهران - ایرنا - اداره کل امنیت عمومی لبنان از بازگشایی گذرگاه‌های " المصنع " و " العبودیه " با سوریه در هشتم و دهم ماه جاری میلادی برای تسهیل بازگشت لبنانی‌هایی که تمایل به بازگشت به کشورشان را دارند، خبر داد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری سوریه روز شنبه به نقل از اداره کل امنیت عمومی لبنان افزود: بر اساس تصمیم شورای وزیران (لبنان) در تاریخ ۳۱ مارس گذشته مربوط به بازگشت مهاجران لبنانی خارج از کشور، مرزهای زمینی با سوریه در روزهای هشتم و ۱۰ ماه جاری از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ بازگشایی می‌شود و لبنانی‌ها می‌توانند اعضای خانواده خود که در سوریه هستند و تمایل به بازگشت دارند را به کشور باز گردانند.  

پیش از این نیز چندین بار اداره کل امنیت عمومی لبنان اعلام کرده بود که مرزهای زمینی با سوریه را بر روی لبنانی‌هایی که تمایل به بازگشت به کشور را دارند، بازگشایی کرده است.  

دولت لبنان در اواسط مارس گذشته بسته شدن مرزهای زمینی خود را به منظور اقدام‌های مقابله با کرونا اعلام کرد.  

این کشور در ۲۲ مارس همزمان با ثبت اولین بیمار کرونا در سوریه، مرزهای خود با سوریه را بست.  

لبنان  به جز سرزمین های اشغالی فلسطین تنها با سوریه مرز زمینی دارد و تنها راه صدور کالاهای لبنانی نظیر میوه و سبزیجات و محصولات کشاورزی به کشورهای عربی منطقه، عبور از خاک سوریه است.

دو کشور سال های متمادی با ایجاد تسهیلات عبور و مرور ،‌ اتباعشان با مجوزهای عادی به دو طرف مرز تردد داشتند و بسیاری از نیروهای کار سوریه در لبنان به فعالیت مشغول بودند و جمع زیادی از لبنانی ها هم به شهر های مختلف سوریه تردد و تجار و بازرگانان آن به داد و ستد مشغول بوده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha