۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۴۰
کد خبرنگار: 1375
کد خبر: 84025962
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

ترافیک مرکزی شهر سمیرم با احداث خیابان شورای این شهر کاهش یافت

اصفهان- ایرنا- شهردار سمیرم گفت: با احداث خیابان شورا به عنوان رینگ جنوبی شهر، حجم ترافیک مرکزی و بافت فرسوده شهر کاهش یافت و مسیرهای دسترسی به جاده یاسوج، فرمانداری، آرامستان، جایگاه سوخت و محله‌های جنوب به راحتی انجام می‌شود.

کورش صابری روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح بخشی از این خیابان اظهارداشت: حدود ۲۰۰ میلیارد ریال طی ۲ سال برای آزادسازی مسیر احداث خیابان شورا هزینه شده است.

به گفته وی طرح احداث این خیابان در سال ۸۹ آماده شد و کارهای ابتدایی احداث و آزادسازی آن یک‌سال بعد کلید خورد.

وی به وجود باغ‌های سیب و زمین‌های کشاورزی متعدد در مسیر اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: همین عوامل باعث زمان‌بر بودن و هزینه‌بری بالای احداث این خیابان بود.

به گفته شهردار سمیرم، افزون بر ۴۰ هزار متر مربع آزادسازی مسیر با وجود معارضان و باغ‌های متعدد در کنار اعتبارات محدود شهرداری سمیرم در این سال‌ها انجام گرفت و در نهایت به سرانجام رسید.

شهردار سمیرم تصریح کرد: تنها در همین ۲ ماه گذشته که کارهای پایانی احداث و آسفالت خیابان شورا در حال انجام بود ۶۰ متر آزادسازی حریم خیابان، باقی مانده بود که ۱۵۰ میلیون تومان نیز برای این مرحله هزینه شد.

وی افزود: امسال هر متر ملک و ساختمان در این محدوده بالای ۶ میلیون تومان قیمت شده که این بازه نرخ‌گذاری تا زمان حاضر در این منطقه سابقه نداشته است.

صابری ادامه داد: یک‌هزار و ۳۰۰ متر طول سه فاز این طرح در ۳۰ متر عرض است که تنها در مرحله سوم عملیات اجرایی آن پنج هزار متر آسفالت و ۱۰ هزار متر مکعب خاک‌ریزی انجام شده است.

شهردار سمیرم با اشاره به شیب‌دار بودن فاز سوم درمحل اتصال به میدان قائم و فرمانداری سمیرم، اظهار داشت: علاوه بر حجم بالای خاک‌ریزی و تسطیح، یک‌هزار و ۵۰۰ متر مربع بیس‌ریزی نیز در این نقطه داشته‌ایم.

خیابان شورا شامل سه مرحله ۲۰۰ متر از خیابان آیت‌الله سعیدی تا بند آبی باغ دریاچه، ۴۵۰ متر از باغ دریاچه تا خیابان مطهری و ۶۵۰ متر از خیابان مطهری تا میدان قائم با احداث سه دهنه پل و پنج هزار متر جدول‌گذاری و دیوار چینی با حضور علی‌اصغر ذاکری هرندی، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان و سایر مسوولان سمیرم افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، با حضور این مدیرکل استانی، مخزن آب ۳۰۰ مترمکعبی حاجی‌آباد با تحت پوشش قرار دادن روستاهای جلال‌آباد، نادرآباد و دولت قرین سفلی و صرف ۹.۵ میلیارد ریال هزینه به همراه اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب به طول چهار هزار متر نیز به بهره برداری رسید.

شهر سمیرم بیش از ۲۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای هفت محله خواجگان، قلعه، دهان، دلگر، جنگل، علیا و ماندگار به عنوان مرکز شهرستان سمیرم شناخته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha