۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۲۴
کد خبر: 84026669
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۸۸ درصد تماس‌های دو ماه و نیم تابستان با آتش نشانی جهرم، مزاحمت تلفنی بود

شیراز-ایرنا- رئیس سازمان آتش نشانی جهرم گفت:هر تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی یادآور حادثه و آماده باش برای قشر آتش نشان است اما متاسفانه ۸۸درصد تماس‌های دو ماه و نیم اخیر در تابستان ۹۹ با این سامانه ، نشانگر مزاحمت بوده است.

محسن عشایری،شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۱۰۰ تماس از ابتدای تیر ماه تا  ۱۴ شهریور ماه ۹۹ با سامانه با ۱۲۵ در جهرم برقرار شد که  از این تعداد، ۳۶۲۰ تماس، تلفن‌های غیرمرتبط و مزاحمان تلفنی بودند.

وی اظهار کرد: شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی برای هر آتش‌نشان یادآور رخداد یک حادثه برای هم‌وطن و آماده‌باش برای اعزام به محل حادثه است.

وی ابراز کرد: برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات بازدارنده هرگاه کسی به‌وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص حقیقی یا حقوقی ایجاد مزاحمت کند به مجازات حبس از ۱ ماه تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.

عشایری بیان کرد: سیستم ضبط مکالمات در ستاد فرماندهی وجود دارد و همه تماس‌های ورودی به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی با تمام جزئیات از قبیل روز، تاریخ و زمان در آن ثبت می‌شود و قابل ارجاع به مراجع قضایی و انتظامی است.

به گفته وی مأموریت‌های کاذب به‌جز خستگی مفرط و ایجاد هزینه مأموریت و چشم‌انتظاری حادثه‌دیده و ایجاد خسارات مالی و جانی ناشی از آن چیزی را در پی نخواهد داشت.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha