۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۵۲
کد خبر: 84026689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران : اولویت با آموزش حضوری است

ساری - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر این که تدابیر لازم برای بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی اتخاد شده ، گفت: برای نظام آموزشی هیچ چیزی جای حضور دانش آموز در مدرسه را نمی‌گیرد و اولویت با آموزش حضوری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا سعدی پور روز شنبه در آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در شهرستان سیمرغ افزود : نظام تعلیم و تربیت طی چند ماه گذشته آموزش در بحران را تجربه کرد چون با شیوع کرونا در یک زیست بوم جدید قرار گرفته ایم که با گذشته بسیار متفاوت است که البته به معنای تعطیلی بستر آموزش و تربیت نیست.

وی به تداوم شرایط قرمز کرونایی در مازندران اشاره کرد و گفت : عدم حضور دانش آموزان در کلاس درس به معنای تعطیلی آموزش نیست و شیوه های مختلفی از جمله فضای مجازی ، شبکه استانی و ملی صدا و سیما و همچنین بسته های آموزشی برای دانش آموزانی که در کلاس حضور نیابند، پیش بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش تجربه استفاده از آموزش مجازی در مازندران را مثبت توصیف کرد و افزود : سال تحصیلی گذشته با وجود شرایط کرونایی رتبه نمرات پایانی دانش آموزان مازندران نسبت به سال قبل رشد داشت و رتبه مازندران را در کشور ۲ پله ارتقا داد.

سعدی پور تاکید کرد که در سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش نیازمند همراهی والدین در دستیابی به نتیجه موفق دانش آموزان است.

همزمان با سراسر کشور ، بیش از نیم میلیون دانش‌آموز مازندرانی صبح امروز شنبه ۱۵ شهریور سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ خود را در شرایط کرونایی آغاز کردند. زنگ آغاز سال تحصیلی در مازندران به طور هماهنگ با سراسر استان از مدرسه مرحوم شهابی شهرستان سیمرغ به صدا درآمد .

طبق پیش‌بینی آموزش و پرورش، مازندران در سال تحصیلی جدید ۵۰۸ هزار و ۴۵۰ دانش آموز خواهد داشت که از این تعداد ۲۶۷ هزار نفر ابتدایی ، بیش از ۱۲۸ هزار نفر متوسطه اول ، ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر متوسطه دوم نظری ، ۴۵ هزار و ۴۰۰ نفر متوسطه دوم  فنی و حرفه ای و کاردانش هستند.

بر اساس آخرین آمار آموزش و پرورش مازندران ، تا کنون در مجموع ۹۹ درصد دانش آموزان استان شامل ۴۹۹ هزار و۱۶۴ نفر در مدارس مربوطه ثبت نام کرند که از این تعداد ۲۶۶ هزار و ۶۳۰ نفر دوره ابتدایی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha