اجرای طرح ترافیک‌یار محله در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان ‌رضوی گفت: اجرای "طرح ترافیک‌یار محله" با هدف مدیریت کاهش سوانح رانندگی و افزایش انظباط ترافیکی از امروز ۱۵ شهریور به صورت آزمایشی در کلانشهر مشهد آغاز شد.

سرهنگ حمیدرضا دهنوی روز شنبه در مراسمی به همین منظور افزود: "ترافیک‌یار محله" به عنوان طرحی جدید در کشور با مشارکت شهروندان مشهدی در این کلانشهر به اچرا گذاشته شده است.
وی ادامه داد: یک فرد معتمد از هر محله شهر به عنوان "ترافیک‌یار" همان محدوده در این چارچوب توسط شورای اجتماعی محلات انتخاب شده تا با کمک این شورا مشکلات ترافیکی ساکنان محله به صورت مستقیم به پلیس راهنمایی و رانندگی منعکس شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان ‌رضوی گفت: اجرای آزمایشی "طرح ترافیک‌یار محله" به صورت آزمایشی در محدوده شهری تحت مدیریت شهرداری منطقه ۱۰ مشهد که دارای ۱۲ محله بوده و ۱۲ ترافیک‌یار دارد صورت می‌گیرد.
همچنین در این مراسم "کلان‌پروژه حق تقدم عابر پیاده" به همت سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد و پلیس راهنمایی و راننگی خراسان رضوی در محل تقاطع خیابانهای اندیشه - شاهد واقع در منطقه ۱۰ این شهر اجرا شد.

هدف اجرای "کلان‌پروژه حق تقدم عابر پیاده" حساس‌سازی شهروندان نسبت به "حق رفت و آمد و امن عابران پیاده" و اهمیت خطوط عابر حک شده روی آسفالت خیابانهای مشهد اعلام شد.
"کلان‌پروژه حق تقدم عابر پیاده" با رویکرد تقویت انضباط رفتار ترافیکی شهروندان، آموزش و فرهنگسازی حقوق عابران پیاده، تغییر نوع تفکر در اولویتهای عبور عابر و سواره در خیابانهای ر شهر و ذهنیت‌سازی درباره الگوهای رفتاری صحیح عابران و رانندگان اجرایی شده ‌است. 

مشهد دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است.

این کلانشهر ۳۵۰ کیلومتر مربعی، ۷۲۳ کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه شامل ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۳۴ کیلومتر خیابان شریانی درجه یک، ۲۵۸ کیلومتر خیابان شریانی درجه دو و ۲۳۱ کیلومتر گذرگاه محلی دارد. 

همچنین ۹۶ تقاطع غیرهم‌سطح، دوربرگردان و زیرگذر در مسیر خیابانهای مشهد مورد استفاده شهروندان ساکن این کلانشهر است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha