۱۰۲۴ هکتار زمین شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی سند تفکیکی دارد

بجنورد- ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: شهرک‌های صنعتی این استان هزار و ۴۶۰ هکتار زمین دارد که تاکنون برای هزار و ۲۴ هکتار آن سند تفکیکی صادر شده است.

سیاوش وحدت روز سه‌شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا این اقدام را در راستای تسهیل امور سرمایه گذاران و تامین نیازهای فعالان اقتصادی مستقر در این شهرک‌ها دانست و اظهار داشت: هزار و ۴۳۸ هکتار از محدوده شهرکهای صنعتی نیز دارای سند ثبتی شده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری هایی که در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد انجام شده است، گفت: در این منطقه طی ۹ قرارداد، چهار هکتار زمین برای استقرار واحدهای صنعتی واگذار شده که یک واحد از این تعداد به بهره برداری رسیده و یک واحد در حال ساخت است و بقیه سرمایه گذاران نیز در حال طراحی نقشه ها برای اخذ پروانه ساخت هستند.

وحدت به افزایش میزان قراردادهای منعقد شده در سال جاری اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تا کنون ۱۱۰ قرارداد واگذاری زمین با گستره ۳۹ هکتار منعقد شده است که نشان دهنده اقبال متقاضیان برای سرمایه گذاری در اراضی صنعتی استان است.

وی خاطرنشان کرد: اراضی صنعتی شهرک های خراسان شمالی از زیرساخت های خوبی برخوردار است به طوری که هم اینک ۱۰۳ مگاوات برق و ۲۰۵ لیتر بر ثانیه آب در این شهرک ها مهیا است و ۱۴ شرکت و ناحیه صنعتی استان نیز از تلفن ثابت برخوردار هستند.

وی افزود: ۱۴۷ هزار متر مکعب گاز نیز برای شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی تامین شده است و ۱۲۳ کیلومتر از معابر شهرک ها و نواحی صنعتی نیز آسفالت شده است.

وحدت از آسفالت زون صنعتی شهرک بیدک بجنورد نیز خبر داد و گفت: آسفالت ورودی شهرک شماره ۳ بیدک و همچنین معابر منطقه ویژه اقتصادی بجنورد اجرا شده است که این موارد نشان می دهد سرمایه گذاری در اراضی شهرک های صنعتی به لحاظ تامین بودن برخی زیرساخت ها مقرون به صرفه است.  

خراسان شمالی ۲۷۸ واحد تولیدی در ۱۵ شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال دارد.

 میزان اشتغالزایی استان در این بخش چهار هزار و ۳۸۵ نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha