تجمع‌های انتخاباتی خلاف قانون و سلامت جامعه است

کرمانشاه- ایرنا- رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه، هرگونه تجمع افراد، سخنرانی و تجمع انتخاباتی را ممنوع اعلام کرد و گفت: به دلیل شرایط کرونا و ضرورت حفظ سلامت جامعه، صدا و سیما برای جبران محدودیت‌ها فرصت تبلیغ در اختیار کاندیداها گذاشته است.

حجت الاسلام محسن مفید روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از مردم خواست تا به کاندیدایی رای بدهند که سلامت مردم اولویت برنامه هایش باشد.

او افزود: در گذشته تبلیغات تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی ممنوع بود اما این بار برای جبران محدودیت های به وجود آمده قرار است هر کاندیدا یک تیزر تبلیغاتی پنج دقیقه ای و نیز یک گفت و گو ۲۰ دقیقه ای داشته باشد که در زمان قانونی تا سه بار قابلیت پخش از صدا و سیما را دارد.

به گفته وی، کار ضبط و بازبینی این ویدیوهای تبلیغاتی به اتمام رسیده و آماده پخش از صدا و سیما است.

او، مهمترین خدمت در شرایط کنونی کشور را تامین سلامت مردم دانست و گفت: تجمع های انتخاباتی با شعار خدمت به مردم و دغدغه مصالح مردم همخوانی ندارد.

روز جمعه ۲۱ شهریور ماه دومین مرحله انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه کرمانشاه و نیز اسلام آبادغرب و دالاهو برگزار می شود که در هر حوزه ۲ کاندیدا با هم به رقابت می پردازند.

به گفته حجت الاسلام مفید، یک میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در این ۲ حوزه هستند.

رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه در ادامه از عضویت وزیر بهداشت در ستاد انتخابات کشور و نیز روسای دانشگاه علوم پزشکی در ستاد های استانی انتخابات خبر داد و گفت: چینش عوامل اجرایی صندوق ها با رعایت فاصله بهداشتی خواهد بود ضمن اینکه تمام رای دهندگان نیز با حفظ فاصله موظف به استفاده از ماسک هستند.

حجت الاسلام مفید، همچنین از ضروری نبودن اخذ اثر انگشت به دلیل رعایت بهداشت خبر داد و از رای دهندگان نیز خواست که خودکار شخصی به همراه داشته باشند.

آنچنان که وی بیان داشت: تصمیم بر این شده تا برای حفظ سلامت مردم از هشت صبح تا ۶ بعدازظهر انتخابات برگزار و دیگر تمدید نشود.

طبق قانون در این مرحله از انتخابات هر کاندیدایی که بیشترین رای را به دست بیاورد به صندلی مجلس شورای اسلامی تکیه خواهد زد.