۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84029509
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ واحد غیرمجاز امور پزشکی در میاندوآب پلمب شد

۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۵۲
کد خبر: 84029509
۲ واحد غیرمجاز امور پزشکی در میاندوآب پلمب شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: ۲ واحد دندانسازی و دندانپزشکی غیرمجاز که در این شهرستان فعالیت می‌کرد، با حکم مراجع قضایی و با همکاری نیروی انتظامی پلمب شد.

سهراب حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحدها پس از کسب گزارش‌های مردمی توسط کارشناسان حوزه نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان شناسایی و پلمب شده است.

وی با بیان اینکه متولیان این واحدها بدون داشتن مدارک در امور پزشکی مداخله می‌کردند، افزود: مداخله در امور پزشکی یکی از مواردی است که متاسفانه در سطح کشور همواره بیماران با آن مواجه هستند و میاندوآب نیز از این موضوع مستثنی نیست.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از این مداخله‌ها و همچنین برخورد با این موضوع، واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان همواره فعال بوده و با نظارت‌های پی‌درپی به صورت آشکار و پنهان در راستای مقابله با این مداخلات می‌کوشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب اظهار داشت: هر ۲ واحد در یکی از مناطق شهری میاندوآب مستقر بود که مسوولان این مراکز غیرمجاز، بدون هیچ‌گونه مدرک پزشکی و با جعل برخی عناوین، به درمان غیرمجاز مردم اقدام می‌کردند.

هرگونه فعالیت و اشتغال در امور پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، فیزیوتراپی و مامایی و اقدام به تاسیس یکی از موسسات پزشکی بدون داشتن پروانه رسمی یا بدون پروانه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب می‌شود محل کار آن‌ها تعطیل و موسس آن به حبس تعزیری از ۶ ماه تا سه سال و پرداخت جریمه نقدی از پنج تا ۵۰ میلیون ریال محکوم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha