خلیل رنجبر روز سهشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد نوآموز ارزیابی شده در پایگاههای سنجش، ۵۰۸ نفر مشکوک به مشکل بینایی، ۲۰۶ نفر مشکوک به مشکل شنوایی، ۳۴ نفر دارای مشکلات جسمی - حرکتی، ۱۵ نفر مشکوک به اختلال طیف اُتیسم و یک هزار و ۶۱۰ نوآموز نیز در مرحله اول آمادگی تحصیلی حدنصاب لازم را کسب نکرده و به مرحله تخصصی ارجاع شدند.
وی با بیان اینکه از این تعداد ارجاعات هوش ۶۷۵ نفر نوآموز دیرآموز تشخیص داده شدند، افزود : ۳۵ نفر نوآموز نیز در این مرحله آموزش پذیر شناسایی و به مدارس با نیازهای ویژه جهت ادامه تحصیل معرفی شدند.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: از ارجاعات شنوایی هشت نفر دارای شنوایی یکطرفه بودند و ۶ نفر نیز نیاز به سمعک و معلم رابط داشتند که برای ادامه تحصیل آنها نیز به مدارس عادی معرفی شدند.
دبیر اجرایی ستاد سنجش کردستان با اشاره به اینکه از ارجاعات بینایی ۱۸۱ نفر نیاز به عینک و ۵۱ نفر تحت درمان آمبلیوپی تشخیص داده شدند، گفت: ۱۲ نفر نیاز به درمان دارویی - جراحی و ۲ نفر نیز نیاز به کتاب درشت خط و معلم رابط در مدارس عادی داشته و یک نفر هم به مدارس با نیازهای ویژه جهت ادامه تحصیل معرفی شد.
وی تاکید کرد: پیش بینی میشود امسال بیش از ۲۸ هزار نوآموز با شرکت در برنامه سنجش ارزیابی وجایگاه صحیح آموزشی آنان تعیین شود.
رنجبر یادآور شد: این برنامه برای بیست و ششمین سال متوالی در ۲ مرحله اولیه و تخصصی با هدف جایدهی صحیح آموزشی و انجام مداخلات بهنگام برای تمام نوآموزان بدو ورود به دبستان استان از ۱۵ تیر با شروع نوبت دهی آغاز و تا ۱۵ مهرماه سال جاری ادامه دارد.
وی افرود: نوبتگیری در سامانه درشرایط کنونی بیماری کرونا با فاصله نیم ساعت انجام گرفته و هر پایگاه سنجش روزانه تعداد ۲۰ نفر نوآموز را ارزیابی میکند ضمن اینکه ساعت کاری در نوبت صبح از هشت تا ۱۳ و در نوبت بعدازظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۹ با رعایت تمام موارد بهداشتی است.
در سال تحصیلی ۹۸-۹۹تعداد ۲۷ هزارو ۴۳۴ نفر نوآموز بدوورورد به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان استان شرکت کردند.
نظر شما