استفاده از فرهنگ ایرانی و بومی در طراحی لباس ضروری است

اهواز - ایرنا - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به ضرورت استفاده از فرهنگ ایرانی در طراحی لباس گفت: نشانه‌های زیادی از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در طراحی لباس‌هایمان دیده نمی شود،در صورتی که به لحاظ بصری و اسطوره ای فرهنگ ایرانی یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌هاست.

به گزارش چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ناصر آریایی نیا گفت: خرده فرهنگ‌های متعددی در کشور داریم که سرشار از نماد و نشانه های بصری هستند که در طول سالیان زیاد،ریشه در باورهای مردم دارند و اگر از این نشانه‌ها استفاده شود، علاوه بر پاسداشت فرهنگ اقوام خوزستان ، می تواند تحولی در صنعت پوشاک ایجاد کند.

وی  با اشاره به تشکیل انجمن مد و لباس  استان گفت : پس از انتخاب اعضای هیأت موسس انجمن مد و لباس، در پی جذب‌ تولیدکنندگان ، مدرسان،دانشجویان و علاقه مندان به این حوزه هستیم تا با پذیرش اعضاء واجد شرایط و عضویت آنها در انجمن مد و لباس این مهم تحقق یابد.

آریایی نیا ضمن تشکر از اعضای هیأت موسس انجمن مد و لباس خوزستان افزود: اعضاء انجمن مد و لباس با استفاده از حق رای می توانند اعضای هیأت مدیره را انتخاب کنند و یا خودشان نامزد هیأت مدیره یا رئیس انجمن شوند.

وی با اشاره به شرایط عضویت در انجمن مد و لباس خوزستان تصریح کرد: فعالان،تولیدکنندگان،مدرسان،دانشجویان و علاقه مندان به حوزه مد و لباس می توانند تا ۱۰ مهرماه سال جاری برای عضویت در انجمن مد و لباس فرم ثبت نام موجود در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان را پر کنند و تصویر شناسنامه،کارت ملی،عکس پرسنلی،آخرین مدرک تحصیلی و رزومه کاری و فعالیت های خود را به دبیرخانه انجمن مد و لباس خوزستان به شماره ۰۹۳۷۴۶۹۱۸۸۴ در واتس آپ ارسال کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۳۳۳۰۹۵ داخلی ۱۶۰ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، تماس حاصل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha