۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84032639
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سرمایه‌گذاری در بخش صنعت چهارمحال و بختیاری ۵۵۱ درصد رشد کرد

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: سرمایه‌گذاری انجام شده در استان در پنج ماهه امسال با صدور ۲۲۶ فقره جواز تاسیس از رشد ۵۵۱ درصدی برخوردار شده است.

سجاد رستمی روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد، افزود: در حال حاضر یک هزار و ۴۹۵ طرح در استان در حال اجرا است که برای تکمیل این واحدها و توسعه سایر واحدهای تولیدی و صنعتی استان ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات جذب شده است.
وی در ادامه از رشد ۵۰ درصدی استخراج مواد معدنی در استان طی پنج ماهه امسال خبر داد و گفت: این مواد معدنی شامل هشت نوع ماده از ۱۰۲ معدن فعال در استان استخراج شده است.
رستمی، اجرای طرح استخراج منیزیم از دولومیت را از مهمترین طرح‌های معدنی استان برشمرد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح که به زودی انجام می‌گیرد برای ۴۰۰ نفر در استان اشتغالزایی می‌شود و تعداد مواد معدنی استخراج شده در استان به ۹ ماده افزایش پیدا می کند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۴۳ هزار واحد صنفی در استان، اظهار داشت: این واحدها برای ۱۰۰هزار نفر در استان اشتغالزایی کرده است و برخی از این صنوف نظیر فرش و گز جزو واحدهای تولیدی به شمار می‌روند.
رستمی همچنین به صادرات ۲۰ میلیون دلار کالا از استان در پنج ماهه امسال اشاره کرد و گفت: هدف‌گذاری سالجاری ۴۰ میلیون دلار کالا است که نسبت به آن جلو هستیم.
وی از ارتقای جایگاه صنعت، معدن و تجارت استان در سال‌جاری خبرداد و افزود: عملکرد این سازمان از رتبه ۳۰ در پایان سال ۹۸ به جایگاه یازدهم در بین استان‌های کشور ارتقا یافته است.
رستمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۵۶ واحد صنعتی در استان فعال است که از این تعداد ۳۶ مورد جزو واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و ۷۸۶ واحد صنعتی کوچک است.
رییس خانه صنعت و معدن چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این نهاد، اطهار داشت: این خانه در ۲ حوزه مشاوره سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات دولتی فعال است.
شهرام زارع افزود: در سال‌جاری ۱۵۰مشاوره صنعتی و سرمایه‌گذاری ارائه و ۹۳ جواز تاسیس صادر شده است.
وی از معاون وزیر صمت درخواست کرد تا نماینده‌ای از بخش خصوصی در هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی حضور داشته باشد تا بتواند از منافع بخش خصوصی دفاع کند.

رییس خانه صنعت و معدن چهارمحال و بختیاری نسبت به نبود مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور انتقاد کرد و گفت: قیمت‌گذاری یکسان زمین در شهرک‌های صنعتی یکی از این چالش‌ها است در حالیکه انتظار می‌رود در مناطق کمترتوسعه‌یافته زمین با قیمت مناسب‌تری در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده شود.

زارع همچنین تقویت کمک‌های بلاعوض ملی به مناطق محروم کشور را خواستار شد و افزود: این موضوع می‌تواند شرکت شهرک‌های صنعتی را در اعطای مشوق‌ها به سرمایه‌گذاران کمک کند.

به گزارش ایرنا، در این نشست نمایندگانی از برخی واحدهای صنعتی و تولیدی این استان به بیان مشکلات و چالش‌های خود پرداختند.

افتتاح ۱۲ واحد صنعتی و آغاز عملیات اجرایی سه طرح زیرساختی در شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری از جمله برنامه‌های سفر معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha