۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۷:۳۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84032683
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از یک هزار دیرآموز پایه اول ابتدایی در کردستان شناسایی شدند

سنندج - ایرنا - رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: یک هزار و ۵۲۹ دیرآموز پایه اول ابتدایی در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان در مدارس این استان شناسایی شدند.

خلیل رنجبر روز پنجشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد، ۶۷۵ نفر در برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و ۸۵۴ نفر نیز در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی دیرآموز تشخیص داده شدند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان دیر آموز در مقایسه با همسالان خود در مهارت‌های شناختی، روانی و حرکتی ضعیف‌تر عمل می‌کنند از این رو برنامه‌ها و تمهیدات خاصی را جهت سازگاری تحصیلی آنان باید رعایت واجرا کرد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با اشاره به تهیه بسته تخصصی آموزشی ویژه دانش‌آموزان دیرآموز پایه اول افزود: شناسایی نیازها و ویژگی‌های دانش‌آموزان دیرآموز، اجرای آموزش فردی شده وارائه راهبردهای آموزشی در این بسته آموزشی تشریح وتببین شده است.

وی یادآور شد: کلاس های تلفیقی راهی برای شکوفایی توانایی‌های بالقوه دانش‌آموزان دیرآموز است به شرط آنکه معلمان در ارتباط با این کودکان آنها را درک کرده و با توجه به نیازهای ویژه این دانش آموزان به سازگاری اجتماعی، عاطفی و پیشرفت تحصیلی‌شان کمک کنند.

رنجبر با تأکید بر مشارکت وآموزش والدین همگام با آموزش وبرنامه‌ریزی برای دانش‌آموزان وتأثیر مهم خانه وخانواده بر میزان یادگیری دیر آموزان تاکید کرد:آگاه ‌سازی اولیا درباره مسائل و مشکلات رفتاری در مدرسه و عواقبی که احتمالا ًبرای دانش‌آموزان، مدرسه وجامعه پیش خواهد آمد بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: دیرآموزان که ۱۰ تا ۱۳ درصد جامعه دانش آموزی را به خود اختصاص می‌دهند به عنوان یکی از مشکلات اساسی آموزشی دوره ابتدایی محسوب شده و معمولاً نمی‌توانند در تحصیل ویادگیری مطالب همگام با سایر همکلاسی‌های خود حرکت کنند.

رنجبر یادآور شد: بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای، آموزش والدین، ارائه خدمات ویژه آموزشی، تسلط، توانمندی و کارآمدی معلمان خطر حذف شدن این دانش‌آموزان در جریان آموزشی را کاهش می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha