۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۱۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84032828
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تسهیلات ویژه برای مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان اعطا می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با همکاری بانک‌های عامل، در راستای احداث مسکن مقاوم روستایی و تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تسهیلاتی با کارمزد پنج درصد تا سقف ۵۰ میلیون تومان، به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می کند.

رضا خواجه‌ای روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر هیچ محدودیتی در زمینه پرداخت تسهیلات روستایی برای نوسازی و مقاوم سازی در سطح استان وجود ندارد و  در تلاش هستیم با همکاری بانکهای عامل این روند را سرعت بخشیده تا متقاضیان به راحتی از خدمات تسهیلات بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: اعطای تسهیلات برای نوسازی و بهسازی واحد مسکونی روستایی با ضمانت سفته زنجیره‌ای در حال انجام است.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع مقاوم سازی واحدهای مسکونی در سطح شهرها و روستاها اهمیت ویژه ای دارد، خوشبختانه تاکنون بانک های استان به ویژه بانک مسکن همکاری مناسبی در این زمینه با بنیاد مسکن استان داشته اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در سطح استان زنجان، بیش از ۴۹ هزارو ۵۸۲ خانوار از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی استفاده کرده اند، که این امر نشان می دهد که روستاییان از این طرح استقبال ویژه ای کرده اند.

خواجه ای یادآورشد: میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکونی در سطح کشور ۴۱ درصد بوده که این میزان در استان ۵۳ درصد است که در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی تاکید کرد: ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش موثری دارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با توجه به مطالعات انجام شده، ۱۵۳ روستا در استان زنجان روی گسل بوده و بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی نیز در این روستاها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا پنج هزارو ۲۵۹ واحد مسکونی که ۲۸ درصد واحدها را شامل می شود، مقاوم سازی شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha