۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84033074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عربستان مدعی حمایت از فلسطین، اما مشتاق ارتباط با صهیونیستها

تهران - ایرنا - عربستان در حالیکه مشتاق برقراری ارتباط با صهیونیستها است، اما برای جلوگیری از انزوای بیشتر در بین امت اسلامی، خود را حامی فلسطین نشان می‌دهد و در این راستا «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی بار دیگر مدعی شد که ریاض حامی تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس است.

به گزارش امروز (چهارشنبه) شبکه خبری «اسکای نیوز»، بن فرحان گفت که عربستان از تمام اقدامات با هدف رسیدن به یک راه حل عادلانه و جامع برای مساله فلسطین که مردم آن را قادر به تشکیل کشور مستقل خودشان طبق مرزهای 1967 می‌سازد، حمایت می‌کند.

«سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی دوشنبه گذشته در تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا گفت که اگر کشور مستقل با نام فلسطین تاسیس نشود، نمی‌توان انتظار داشت که روابط کشورش با اسرائیل عادی شود.

اسکای نیوز گزارش داد که بن فرحان در نشست وزرای خارجه اعضای اتحادیه عرب همچنین ضمن تاکید بر لزوم شروع گفتمان سیاسی داخلی در لیبی از طرفین درگیری در جنگ داخلی این کشور خواست تا حاکمیت، اتحاد و تمامیت سرزمینی لیبی را حفظ کنند.

وزیر خارجه عربستان در راستای سیاست‌های ایران ستیزی کشورش در منطقه و بدون اشاره به دخالت نظامی در یمن و کشتار غیرنظامیان این کشور فقیر عربی، اضافه کرد که باید یک جبهه قوی برای مقابله با دخالت خارجی در امور داخلی کشورهای عربی وجود داشته باشد.

عربستان به علت حضور نظامی ترکیه در لیبی و حمایت این کشور از «دولت وفاق ملی»، با آنکارا نیز وارد تنش شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha