۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۲۰:۰۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84033403
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فلسطین: زمان رهایی از طرح سازش عربی فرا رسیده است

۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۲۰:۰۷
کد خبر: 84033403
فلسطین: زمان رهایی از طرح سازش عربی فرا رسیده است

تهران- ایرنا- «محمد ابو مجاهد» سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین روز چهارشنبه در واکنش به مخالفت اتحادیه عرب با طرح پیشنهادی فلسطین در محکومیت عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی، گفت: زمان آن فرا رسیده که از ابتکار عمل صلح عربی رهایی یابیم.

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، ابو مجاهد افزود: آنچه که امروز در اتحادیه روی داد، نشان از تصمیم برخی دیگر از کشورها برای سازش است.

وی با بیان اینکه ابتکار عمل صلح عربی از همان ابتدا مرده به دنیا آمد، بر حق مردم فلسطین برای حاکمیت بر همه اراضی فلسطینی تأکید کرد.

پیش‌تر «مهند عکلوک» سفیر فلسطین در اتحادیه عرب در گفت وگو با پایگاه خبری معا فلسطین گفته بود که در جدول کاری نشست مجازی وزیران خارجه عرب، بندی در خصوص بیانیه سه جانبه آمریکا، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی و مخالفت با عادی سازی روابط گنجانده شده بود که با مخالفت برخی کشورهای عربی مواجه و حذف شد.

در طرح پیشنهادی فلسطین، از بیانیه سه جانبه مذکور مبنی بر عادی سازی روابط میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی انتقاد شده و آن را مغایر با مفاد ابتکار عمل صلح عربی خوانده بود.  

رژیم صهیونیستی و امارات پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک، رسماً از عادی‌سازی روابط میان خود خبر دادند.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی در روزهای اخیر میان دو طرف انجام شد که واکنش شدید برخی کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha