۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۲۱
کد خبر: 84035489
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنر خوشنویسی آرامش و صداقت را به جامعه تزریق می‌کند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بر معرفی ظرفیت‌های هنر خوشنویسی و مفاخر استان در این عرصه تاکید کرد و گفت: این هنر آرامش و صداقت را به جامعه تزریق می‌کند.

بهرام فاضلی‌زاد روز شنبه در دیدار با اعضای انجمن خوشنویسی کرمانشاه، هنر خوشنویسی را مقرون با شعر شعرای بزرگ کشور و احادیث و روایات معنوی دانست و گفت: اگر می‌خواهیم فضای جامعه سالم باشد و جوانان وقتشان را با هنر پر کنند باید به دنبال هنر ناب ایرانی برویم که خوشنویسی بهترین آنها است.

این مقام مسوول گفت: در ابتدا باید مسوولان سیاسی و اجرایی استان را با فعالیت‌های فرهنگی و هنری بخصوص هنر خوشنویسی آشنا کنیم و برای دستیابی به این مهم برنامه‌ریزی لازم را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر این است که امروز چند درصد از مردم استان کرمانشاه با هنر خوشنویسی آشنا هستند که در این زمینه هم بند چ ماده ۳۷ قانون اساسی برای معرفی فعالیت‌های فرهنگی و هنری به ما کمک می‌کند.

فاضلی‌زاد، تبلیغ فعالیت‌های فرهنگی و هنری مانند هنر خوشنویسی را موجب تلطیف فضای استان دانست و اظهارداشت: براساس این بند قانونی صدا و سیما باید برای تبلیغ و معرفی فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان مستند تهیه کند ضمن اینکه علاوه بر صدا و سیما خبرگزاری‌ها هم ظرفیت خوبی برای معرفی هستند.

مدیرکل ارشاد در خصوص ظرفیت‌های هنر خوشنویسی استان کرمانشاه هم گفت: استاد جواری چهره ماندگار ملی استکه توانست در کنار دیگر اعضای انجمن خوشنویسان استان خدمات ارزنده‌ و آثار ارزشمندی را درخوشنویسی خلق کند.

رییس انجمن خوشنویسان استان کرمانشاه هم در این دیدار با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی هنرمندان خوشنویس استان خوب نیست، گفت: مردم کرمانشاه باید آثار خوشنویسی و سنتی خود را بشناسند تا با خرید آنها بخشی از مشکلات هنرمندان هم حل شود.

عبدالله جواری افزود: در کرمانشاه از آثار هنر خوشنویسی زیاد استقبال نمی‌شود و باید با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و معرفی هنرمندان این عرصه به جامعه، به موضوع اقتصاد در هنر خوشنویسی هم توجه ویژه صورت گیرد.