هم اکنون در استان اصفهان بالغ بر ۸۰ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی و افزون بر هشت هزار دانش آموز دارای نیاز ویژه مشغول تحصیل هستند.
شهین جوانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آموزش در پایه اول مستلزم برقراری ارتباط عاطفی بین معلم و شاگرد است و اینگونه دانش آموزان، از گرفتن نحوه صحیح مداد در دست تا آموزش حروف الفبا، نیازمند آموزش حضوری هستند.
وی ادامه داد: دانش آموزان واجد نیاز ویژه هم نیازمند آموزش حضوری هستند زیرا آموزش مجازی نمیتواند بطور کامل جایگزین آموزش حضوری شود.
معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: امسال بازگشایی مدارس متأثر از شیوع بیماری کووید ۱۹ متفاوت از سالهای گذشته برگزار شد که با احترام به دغدغه فرهنگ دوستان باید بگوییم که ما ضامن تأمین حق آموزش افراد برای پیشگیری از بازماندگی تحصیلی هستیم.
جوانی، یکی از اولویت های آموزش و پرورش را مراقبت و حفظ سلامت دانش آموزان، اولیای آنها و همکاران فی ماببن دانست.
وی گفت: دستورالعملهای بهداشتی به مدارس ابلاغ شده و بصورت سخگیرانه اجرا میشود و توسط تیمهای نظارت متشکل از آموزش و پرورش و معاونت بهداشت، نظارت جدی برای رعایت مفاد آنها صورت می پذیرد.
وی با تأکید بر ضرورت آموزش حضوری در مدارس ابتدایی گفت: الگوهای مدیریتی مختلفی از جمله گروه بندی، زوج و فرد، چرخشی و دیگر موارد برای حضور دانشآموزان در نظر گرفته شده است که با نظر شورای مدرسه عملیاتی میشود.
وی یادآور شد: گروه بندی دانش آموزان طبق فضای آموزشی در اختیار و رعایت فاصلهگذاری فیزیکی منطبق بر دستورالعملهای بهداشتی صورت میگیرد.
معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: زمان هر زنگ حداکثر به ۳۵ دقیقه کاهش یافته و ۱۰ دقیقه نیز به زمان تفریح اختصاص داده شده است.
وی اتخاذ سیاست شناور در باره زمان استراحت و ورود و خروج دانش آموزان با جلوگیری از تجمع والدین و دانشآموزان را از موارد درنظر گرفته شده برای حفظ سلامت آنها اعلام کرد.
جوانی اضافه کرد: با توجه به نگرانی اولیا برای حضور فرزندانشان در مدرسه، مدیران امکان دسترسی آموزشی اعم از حضوری، مجازی، تلویزیونی و دیگر موارد برای یکایک دانشآموزان فراهم خواهند کرد.
وی تصریح کرد: در اجرای برنامه آموزش مجازی به گونهای برنامهریزی خواهد شد تا معلمان بتوانند ادامه ساعات باقی مانده از زمان آموزش را بصورت مجازی در مدرسه یا منزل پیگیری کنند و وضعیت به نحوی مدیریت شود که مادران شاغل نیز در این زمینه بتوانند فرزندانشان را یاری کنند.
به گفته معاون آموزش ابتدایی اصفهان، نظارت بر آموزش حضوری و غیرحضوری، رصد تدریس و پیگیری آموزش معلمان از وظایف مدیر و معاون آموزشی آموزشگاه و در منطقه و ناحیه بر عهده سرگروههای آموزشی و راهبران آموزشی است.
وی در عین حال از والدین خواست که برای ارتقای کیفیت آموزش، مشارکت فعال خود را با مدرسه حفظ کنند زیرا موفقیت آموزشی دانشآموزان مرهون تعامل مؤثر و نزدیک مدرسه و خانواده است.
به گزارش ایرنا، دست کم ۹۰۰ هزار دانشآموز در استان اصفهان از روز ۱۵ شهریور، سال تحصیلی خود را در بیش از پنج هزار واحد آموزشی آغاز کردند.
نظر شما