متخلفان در پوشش صرافی، ۲۰۰ میلیارد تومان از مردم شیراز کلاهبرداری کردند

شیراز-ایرنا-فرمانده انتظامی استان فارس گفت: اعضای باندی که در پوشش صرافی و صدور حواله‌های بین‌المللی و تامین ارز مورد نیاز ۲۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند با تلاش کارآگاهان پلیس استان فارس دستگیر شدند.

به گزارش دریافتی ایرنا، سردار سرتیپ دوم رهام بخش حبیبی یکشنبه در این باره اظهار داشت: در پی شکایت چند نفر از صاحب یک صرافی در شهر شیراز مبنی بر کلاهبرداری از آنها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته از سوی کارآگاهان مشخص شد، فردی با راه اندازی یک صرافی در شیراز، با جلب اعتماد مشتریان خود از طریق صدور حواله های بین المللی و تامین ارز مورد نیاز تجار و بازرگانان، مبالغ قابل توجهی از آنان کلاهبرداری کرده و متواری شده است.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند سه متهم این پرونده را که دو نفر از آنها با هم برادر بودند شناسایی و طی یک عملیات ضربتی در شهر شیراز دستگیر کنند. 

حبیبی بیان کرد: در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان پلیس مشخص شد که متهم اصلی با هماهنگی دو برادر خود به صورت مخفیانه از طریق مرزهای غربی و به صورت غیر قانونی از کشور خارج شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: با توجه به صدور برگ جلب بین الملی و همچنین ارائه اسناد و مدارک معتبر مبنی بر انجام اقدامات مجرمانه توسط متهم، تلاش برای استرداد وی با همکاری دستگاه قضائی در دستور کار قرار گرفت که در نهایت با تلاش های شبانه روزی و مستمر کارکنان پلیس آگاهی استان و انعکاس موضوع از طریق مراجع قضائی و دیپلماتیک کشور و نیز با  هماهنگی مقامات پلیس اینترپل ناجا، متهم دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

وی گفت: سرکرده این باند کلاهبرداری، دارای دو فقره سابقه کیفری است که در بازه زمانی ۶ ماهه فعالیت خود، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.

حبیبی بیان کرد: در این رابطه تاکنون ۱۸۰ شاکی شناسایی شد که تحقیقات تکمیلی پلیس پیرامون این پرونده همچنان ادامه دارد.

۱۲ خودرو احتکار شده در لارستان کشف شد

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان فارس نیز یکشنبه گفت: مأموران پلیس آگاهی لارستان انبار خودروهای احتکار شده به ارزش ۳۵ میلیارد ریال را کشف کردند.

سرهنگ احمدرضا استوار بیان کرد: مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی لارستان از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار خودرو در انبار منزل مسکونی در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

استوار افزود: ماموران به همراه نماینده اداره تعزیرات با کسب مجوز قضائی طی یک عملیات از مکان مورد نظر بازدید کردند که در بازرسی از آن ، ۷ دستگاه سواری پژو پارس و ۵ دستگاه پژو ۴۰۵، ۲۰۷، دنا، پراید و سمند که فاقد مدارک ورودی و خروجی و احتکار شده بودند کشف و توقیف شد.

معاون هماهنگ کننده پلیس فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله احتکار را ۳۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر تحویل مراجع قضائی شد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار از شهرستان های جنوبی فارس با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر ، در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha