بهزاد وحیدنیا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این الزامات علاوه بر دفاتر و مراکز خدمات روانشناسی، برای مشاوره های مجازی و غیرحضوری نیز صدق میکند؛ در حال حاضر لازم است که برای بخش غیردولتی ارائهدهنده خدمات روانشناسی به صورت غیرحضوری، استانداردهای جدیدی تدوین شود.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، راه اندازی مشاورههای تلفنی تصویب و ابلاغ شده است تا این مراکز تلفنی مجوزهای مربوطه را دریافت کنند.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور یادآور شد: درحال حاضر ۴۱ خط تلفنی ۱۰ رقمی غیردولتی در کشور فعالیت دارند که تحت نظارت هستند.
وحیدنیا گفت: با توجه به اینکه برخی افراد متخلف از خدمات غیرحضوری روانشناسی سوءاستفاده میکنند در حالیکه فاقد صلاحیت هستند، توصیه می شود مردم هنگام استفاده از این خدمات، بررسی کنند که آیا این مراکز از بهزیستی مجوز دارند یا نه.
وی با بیان اینکه برخی مراکز خدمات روانشناسی از بهزیستی مجوز ندارند و تحت نظارت این سازمان نیستند، افزود: درباره این مراکز نیز توافقنامهای با نظام روانشناسی داریم و امیدواریم این مراکز به زودی تحت نظارت بهزیستی قرار گیرند.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور تاکید کرد: به استناد ماده ۵۷ قانون احکام دائمی، بهزیستی مرجع صدور پروانه خدمات مشاوره و روانشناسی در کشور است و قانون ششم توسعه نیز بهزیستی را مکلف به صدور مراکز مشاوره و خدمات روانشناسی کرده است.
وحیدنیا یادآور شد: افراد متخصص ابتدا پروانه فردی خود را از سازمان نظام روانشناسی دریافت می کنند اما برای فعالیت مرکز باید مجوز دولت یعنی مجوز سازمان بهزیستی را دریافت کنند.
نظر شما