۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۲۰
کد خبر: 84038351
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۳ کشته و مفقود بر اثر رانش زمین در نپال

۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۲۰
کد خبر: 84038351
۳۳ کشته و مفقود بر اثر رانش زمین در نپال

دهلی نو-ایرنا- رانش زمین ناشی از بارندگی شدید روز دوشنبه دو روستا و همچنین صدها خانه در نپال را تخریب کرده و و تا زمان انتشار خبر باعث کشته شدن ۱۱ نفر و مفقود شدن ۲۱ نفر دیگر شد.

به گزارش نشریه "کاتماندو پست" نوراری واستی یک سخنگوی دولت نپال گفت: بر اثر وقوع یک رانش زمین بزرگ در منطقه "باربیس" در ۱۰۰ کیلومتری کاتماندو پایتخت نپال و در نزدیکی مرز مشترک با تبت، ۱۱ نفر کشته و ۲۱ نفر مفقود شدند. 
منطقه "باربیس" و روستاهای اطراف آن در زلزله سال ۲۰۱۵ نپال به شدت آسیب دیده‌اند و در زمان وقوع رانش زمین، عملیات بازسازی این مناطق جریان داشته است. 
این مقام نپالی افزود: بر اثر رانش زمین بخشی از کوه ریزش کرده است که به دلیل آن بیش از ۱۰۰ خانه تخریب شده است. 
نیمفونجو شرپا فرماندار منطقه "باربیس" گفت: ما احتمال می‌دهیم رانش‌های زمین بیشتری در این منطقه رخ دهد زیرا زلزله سال ۲۰۱۵، زمین این منطقه را شکننده کرده است. 
زلزله مخرب سال ۲۰۱۵ نپال با قدرت ۷. ۸ به مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) باعث کشته شدن حدود ۹ هزار نفر و تخریب بسیاری از ساختمان‌ها در این کشور شده بود. 
به گفته مقامات محلی نپال، این رانش زمین در ساعات اولیه روز دوشنبه اتفاق افتاده است بنابراین بسیاری از افراد فرصتی برای نجات خود از خطر نداشته‌اند. 
عملیات امداد و نجات برای یافتن افراد مفقود شده ادامه دارد. 
بر اساس داده‌های دولت نپال، در سال جاری بیش از ۳۱۴ نفر در این کشور به دلیل وقوع رانش زمین و سیل جان خود را از دست داده‌اند. 
همچنین در این حوادث بیش از ۱۶۰ نفر مجروح شده و ۱۱۱ نفر دیگر مفقود هستند. 
باران‌های موسمی (مانسون) که از ژوئن تا سپتامبر به طور منظم در جنوب آسیا ادامه دارد همه ساله خسارت جانی و مالی زیادی در این منطقه برجای می‌گذارد. 
این درحالی است که بخش بزرگی از هند و بنگلادش نیز تحت تاثیر سیل و رانش زمین ناشی از باران‌های فصلی قرار گرفته است. 
بر اساس داده‌های رسمی، در سال جاری بیش از یک هزار نفر در هند و بنگلادش بر اثر سیل و رانش زمین جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha