۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۱۱
کد خبرنگار: 2365
کد خبر: 84038711
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقدام مهم امسال اجرای الگوی کشت است

تهران - ایرنا - مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی ایران با بیان اینکه اجرای الگوی کشت در پاییز امسال اقدام مهم وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود گفت: این اقدام موجب سهولت فروش محصولات کشاورزی برای تولیدکنندگان می شود.

«محمدرضا رزاقی» امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی همچنان پیگیر اجرای الگوی کشت است، افزود: هوشمند سازی بخش کشاورزی نیازمند اجرای الگوی کشت و کشاورزی قراردادی است که با اهرم های تشویقی  به تحقق آن کمک کرد.

وی اضافه کرد: امروز در اجرای کشاورزی به شیوه قراردادی، تشکل ها می توانند موثر باشند و این امر از سیاستهای وزارتخانه است که می‌تواند دغدغه‌های بازار و کشاورزان را برطرف کند، بنابراین از نظرات و پیشنهادات تشکل ها در تصمیم گیری ها استفاده می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی تولید روستایی ایران با بیان اینکه ۵۰۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی تحت پوشش این اتحادیه قرار دارند،گفت: اکنون یک هزار و ۵۰۰ شرکت تعاونی تولید در کشور وجود دارد که قرار است تعداد این تعاونی ها به ۳۳۰ شرکت افزایش یابد.

وی تصریح کرد: اکنون در بخش بازرگانی نیز برای صادرات نهاده ها دیدگاه خوبی وجود دارد که می تواند به تشکل ها در این بخش کمک کند بطوری که واردات بذر توسط بخش خصوصی در دست پیگیری است.

رازقی با اشاره به همکاری اتحادیه مرکزی درخرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: اتحادیه در خرید تضمینی گوجه فرنگی و تنظیم بازار میوه شب عید فعالیت داشته و یک هزارتن سیب زمینی توسط تعاونی های تحت نظارت تولید شده که طرح زنجیره تولید و عرضه آن تهیه شده است.

وی با اشاره به لزوم توسعه کشاورزی قراردادی افزود: این اقدام ها در حوزه محصولات سبزی و صیفی، کلزا و چغندر قند بوده و به تازگی نیز در حوزه محصولاتی مانند کنجد و پنبه نیز کارهای خوبی انجام گرفته است.

رازقی تاکید کرد: اکنون موضوع های مدیریت یکپارچه در افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش درآمد کشاورزان، تولید نهال در برخی استان‌ها، اجرای سیستم های نوین آبیاری، تولید محصولات گواهی شده دنبال می شود.

وی خاطرنشان ساخت: اکنون ایجاد کارگروه تخصصی صادرات و واردات به سازمان مرکزی تعاون روستایی توسط اتحادیه ها و تشکل ها پیشنهاد شده است.

رزاقی قیمت پیشنهادی خرید گندم توسط مجلس شورای اسلامی را  چهار هزارو ۵۰۰ تومان ذکر کرد و گفت: قیمت پیشنهادی بخش کشاورزی برای خرید تضمینی گندم پنج هزار تومان بوده  که اکنون منتظر تعیین قیمت توسط شورای عالی اقتصاد هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha