۲۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84044130
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه رشت: هشت سال دفاع مقدس به ملت ایران عزت بخشید

رشت – ایرنا –نماینده ولی فقیه در گیلان و خطیب جمعه رشت با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی دشمن بعثی علیه ایران گفت: هشت سال دفاع مقدس به ملت ایران و مسلمانان عزت و در مقابل به دشمن ذلت بخشید و این مهم از جمله دستاوردهای جنگ است .

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی این کلانشهر با بیان سایر دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: مقاومت در دنیای اسلام در سایه مقاومت ملت ما جان تازه ای گرفت و همه اصحاب ادیان آسمانی احساس غرور و سرور کردند چرا  که جنگ ما جنگ کفر و توحید بود.

وی با بیان اینکه  پیروی از ولایت در جنگ هشت ساله به اوج خود رسید، افزود: جوانان و مردم در لبیک به امام عظیم الشان می رفتند تا جایی که در هشت سال دفاع مقدس ملت ما ولایت پذیری را نشان دادند.

خطیب جمعه رشت شکوفایی بخش های عظیمی از صنایع داخلی و قدرت دفاعی ایران اسلامی را از دیگر دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس عنوان و خاطر نشان کرد: قدرت و صنعت دفاعی ما در سایه جنگ هشت ساله به دست آمد به نحوی که اکنون ما در  مسایل دفاعی به هیچ کشوری متکی نیستیم.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی در جنگ هشت ساله ما را به خوبی آزمود ، تصریح کرد: استکبار فهمید که باید بخش های عظیمی از استعدادهای مالی و اقتصادی خود را متوجه این بخش از جغرافیای جهان کند.

امام جمعه رشت با تاکید بر این مطلب که دشمن هیچگاه دست از خصومت بر نمی دارد اظهار داشت: دشمن می خواهد دو انتخابات شامل ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ریاست جمهوری در ایران و انتخابات سوم آبان ۱۳۹۹ در آمریکا را به هم گره بزند.

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد پل ارتباطی بین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ایران ایجاد کند، اضافه کرد: با این کار می خواهد بگوید که اگر بین این دو انتخابات همسویی ایجاد شود، معیشت مردم در ایران خوب می شود این در حالی است که آمریکایی ها در معیشت خودشان مانده اند پس چگونه می توانند این کار را انجام دهند.

خطیب جمعه رشت خاطر نشان کرد: دشمنان و سردمداران آنان در داخل کشور در چهار عرصه امنیت، سلامت ، معیشت و وحدت تلاش می کنند چهار عرصه ای که خودشان مشکل دارند.

وی با بیان اینکه آمریکا دیگر آن آمریکایی نیست که بزدلان  داخلی ما فکر می کنند، خاطر نشان کرد: آمریکا در هر جایی که وارد شد، جز مصیبت و ویرانی برای ملت ها نیاورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات کشاورزان شالیکار در گیلان اظهار داشت: کشاورزی ما از قدیم در این استان در محصول برنج همیشه آسیب پذیر بوده و امسال نیز با توجه به بارندگی های شدید دچار آسیب شده است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه مسئولان باید به فکر رفع آسیب وارده شده به کشاورزان باشند، خاطر نشان کرد: نظام بانکی و بیمه ای باید فکری برای شالیکاران کنند از جمله اینکه وام های بدون بهره و ضامن و غیره به کشاورزان بدهند.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی گفته که برنج را وارد نمی کنیم اما وارد شده و در بنادر است، اظهار داشت: درخواست ما این است که در مدت سه ماه برنج عرضه نکنند تا کشاورزان ما بیش از این دچار مشکل نشوند.

خطیب جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فراز و نشیب های شورای پنجم خطاب به اعضای شورا خاطر نشان کرد:  مردم نگران هستند، دست روی دست نگذارید ، کاری کنید که نگاه مردم به شورای شهر، دید خوبی باشد برای انتخاب شهردار زود تصمیم بگیرد شهر را بدون شهردار نگذارید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha