علیرضا سعدیپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با وجود اینکه اولویت آموزش و پرورش حضور فیزیکی دانشآموز برسر کلاس درس است ، اما شیوع ویروس کرونا راهی جز آموزش مجازی برای نظام تعلیم و تربیت در جهان از جمله ایران باقی نگذاشته است و فضای مجازی بهترین ابزار برای جلوگیری از عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان محسوب می شود.
وی ادامه داد : بدون در نظر گرفتن آموزش مجازی در شرایط کرونایی ، نمی توان آموزش را آن طور که باید پیش برد و کمترین ضرر در این باره افت و عقب ماندگی تحصیلی خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استفاده از آموزش تلویزیونی را هم شکل دیگری از آموزش مجازی دانست و گفت : ولی این شیوه اگر چه مناسب است ، اما کافی نیست چون در آموزش از طریق تلویزیون ، ارتباط کاملا یکطرفه است و نمی تواند جای شبکه اجتماعی را بگیرد در حالی که در شبکه آموزش دانش آموزی یا شاد معلم و دانشآموز در تعامل دوطرفه قرار دارند.
وی افزود : والدین نباید آموزش مجازی را با دسترسی نامحدود به شبکه های مجازی اشتباه بگیرند و لازم است هوشیار باشند چون شبکه آموزش دانش آموزی ساماندهی شده و ایمن است.
سعدی پور گفت: برای آموزش مجازی بسترهای ملی تعریف شده است که حضور درآن برای تمامی دانش آموزان فراهم، رایگان و بدون خطر است، و هیچ ارتباطی با محتوای شبکه های اجتماعی ندارد.
مدیرکل آموزش و پرورش به والدین پیشنهاد کرد : دسترسی فرزندان دانش آموز خود به فضای مجازی را مدیریت کنید ولی شبکه آموزش مجازی که آموزش و پرورش طراحی کرده ، مشکلی ایجاد نمی کند.
وی افزود : از نظر آموزش و پرورش تنها یک فضا برای آموزش مجازی وجود دارد و آن هم شبکه آموزش دانش آموزی با نام شاد است که خوشبختانه تا به امروز بسیاری از نواقص آن برطرف شده و کاملا کاربردی است.
سعدی پور در مورد تعداد دانش آموزان مازندرانی حاضر در شبکه شاد هم گفت : هنوز آمار دقیقی وجود ندارد ، اما پیش بینی می کنیم بیش از ۸۰ درصد باشد.
مازندران درسال تحصیلی جاری ۵۰۸ هزار دانش آموز دارد که باید سال تحصیلی را به صورت تلفیقی از حضور کوتاه مدت در کلاس درس و شبکه مجازی شاد پشت سر بگذارند.
دانش آموزان مازندرانی از اسفند سال گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا مجبور به ترک مدرسه و تحصیل در فضای مجازی شدند.
نظر شما