به گزارش روز یکشنبه سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در مرکز آموزشی پیامبر اعظم و از طریق ارتباط ویدیو کنفرانسی افزود: ۶۰ دوره آموزشی برای توانمند سازی همه پرسنل آموزش و پرورش استثنایی اعم از معلمان، مدیران، کادر اداری، مشاوران، نیروهای توانبخشی تعریف شده است که در مجموع هزار و ۱۹۴ ساعت آموزش را شامل می شود.
وی افزود: این دوره ها به صورت مجازی و با موضوعات کتب تازه تالیف، آموزش تولید محتوای الکترونیکی، آموزش خانواده، زبان اشاره و خط بریل، سند تحول بنیادین، شیوه های نوین تدریس، بسته های تحولی آموزش و پرورش استثنایی و آشنایی با شبکه شاد برگزار می شود.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: جامعه جهانی به زیست بوم کرونا پرتاب شد؛ در حالی که آمادگی نیز برای آن وجود نداشت و این ویروس بدساختار همه ابعاد جامعه جهانی را دچار چالش کرده است.
حسینی با بیان اینکه کرونا جامعه را به سمت جامعه توفانی و در سوگ رانده است، افزود: در جامعه توفانی با تغییرات سریع، همه جانبه، بنیادی و مبهم مواجه هستیم و در چنین شرایطی نوعی نگرانی فراگیر در جامعه شکل می گیرد که جامعه را به سمت جامعه سوگ سوق می دهد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شرایط آموزشی حال حاضر، آموزش در بحران و برای بحران است، اظهار داشت: کرونا در کنار آسیب های فراوان، فرصت هابی را نیز برای آموزش ایجاد کرده است و یکی از فرصت ها استفاده از فناوری های نوین در امر آموزش است.
وی افزود: تداوم آموزش، پوشش حداکثری، انعطاف پذیری حداکثری و سلامت محوری باید در تعلیم و تربیت دوران کرونا مد نظر قرار گیرد.
حسینی با تاکید بر اینکه با وجود ویروس کرونا در تمام ابعاد جهانی و به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت نقش های همه دگرگون شده است، اظهار داشت: در وضعیت کنونی با سرفصل های آموزشی گذشته و همچنین نقش های گذشته افراد نمی توان به فعالیت آموزشی ادامه داد و از صف تا ستاد باید نقش ها تغییر کند و نوآوری به فعالیت های آموزشی اضافه شود.
وی افزود: تمام ارکان مدرسه شامل معلمان، دانش آموزان، مدیران و اولیای مدارس باید نقش جدیدی برای خود تعریف کنند تا امر تعلیم و تربیت به خوبی به پیش رود.
نظر شما